Cukor nélkül, édesen

A diabétesz kialakulása sok esetben megelőzhető lenne a cukorfogyasztás mérséklésével – vagy akár teljes elhagyásával, hiszen rengeteg alternatíva van!

Chococcino szelet recept

Cukor de más

Sajnos rossz hírrel kell kezdenem – a ma olyan divatosnak számító barna cukor nem jobb a sokat átkozott fehér társánál. A legtöbb esetben mindkettő cukorrépából készül, csak a barna cukrot némi melasz hozzáadásával megszínezik. A nádcukor ugyan hasonlít a répacukorból előállított cukrokra, de nem megy át annyi kémiai folyamaton, így bár arra nem alkalmas, hogy a cukorbetegek alternatív édességforrása legyen, aki fogyaszthat cukrot, de ügyel az egészségére, az bátran kísérletezzen ezzel a finomítatlan cukortermékkel, amelynek ásványianyag- és nyomelem-tartalma jóval meghaladja a répából facsart társáét. A gyümölcscukor kifejezetten azok számára ajánlott, akik kicsit kevesebb cukrot akarnak bevinni a szervezetükbe. A fruktóz ugyanis sokkal édesebb, mint a sima cukor, így kb. 40 százalékkal kisebb mennyiséget kell belőle használnunk.

Folyékony kedvencek

A méz, mint a legősibb édességforrásunk, még mindig az egyik legjobb választás, ha nem fogyni vágyunk. Kalóriatartalma ugyanis megegyezik a cukoréval, ugyanakkor rengeteg, a szervezet számára nélkülözhetetlen ásványi anyagot, nyomelemet és vitamint tartalmaz. Ami a mézről pozitívum elmondható, az mind igaz Kanada folyékony aranyára, a juharszirupra. A méz valamivel több allergén anyagot tartalmaz, a juharszirup hátránya viszont, hogy nagyon messziről érkezik hozzánk.

Diétára és fogyókúrára

A két legújabb őrület, a biostevia és a xilit. Mindkettő természetes, cukormentes édesítőszer, amelyet cukorbetegek is fogyaszthatnak. A stevia egy dél-amerikai növény leveleiből kivont édesítőszer, amely negyvenszer édesebb a cukornál. Külön előnye, hogy kalóriaértéke nulla, így diétázók is bátran fogyaszthatják. A xilit (nyírfacukor) szintén egy természetes édesítőszer. Megtalálható gyümölcsökben és zöldségekben, a cukornál pedig sokkal lassabban bomlik, így nemcsak a fogyókúrázók, hanem a cukorbetegek is fogyaszthatják. Kutatók szerint a legalkalmasabb cukorpótló a cukorfüggőség kezelésére, ráadásul erősen lúgosító – így pl. a steviával szemben a candida-gombafertőzés alatt is fogyasztható.

Még több cukormentes ételt itt találsz!

Hozzászólások

musicus2

Ha a cukornak megfelel? édességet szeretnénk produkálni, a fruktózból nem 40, hanem csak 20%-kal kevesebbet kell használnunk, sajnos. Olvasnék az agávé-, csicsóka- és édesgyökér-kivonatról, és a cukoralkoholokról.

Judith75

Én 3 éve teljesen kiiktattam az étrendemb?l a kristálycukrot.Azóta nemcsak az édesség függ?ségem sz?nt meg hanem 10 kilót is fogytam közel fél év alatt,amit a mai napig nem szedtem vissza.Fruktózt használok mértékkel és mostanában próbáltam ki az eritrolt és a steviát.

Címlapról ajánljuk

További cikkek