7 étel, ami energiát ad, ha állandóan fáradtnak érzed magad

Bizony, nem csak a kávé adhat energiát reggelente. Ezek az egészséges alapanyagok felpörgetnek, miközben tele vannak értékes tápanyagokkal.

Mindannyian ismerjük azt az érzést, amikor elvileg eleget aludtunk, mégis nehéz kikelni az ágyból, és még annál is nehezebb belegondolni, hogy legalább tizenhat óra ébrenlét áll előttünk. Néha az is előfordulhat, hogy alig egy-két kilométert sétálunk, és úgy érezzük, mintha félmaratont futottunk volna. Az ilyen esetekben érdemes a táplálkozásunkban is keresni a hibát, hiszen számos olyan tápanyag létezik, melyből, ha hiányt szenvedünk, az kimerüléses tünetekhez vezethet.

Persze ha már előállt a kimerült állapot, akkor a kávé mellett, vagy inkább helyett ehetünk olyat ételeket, amelyek szinte azonnal energiával látják el szervezetünket.  Ezt a 7 élelmiszert szerezd be azonnal az ilyen esetekre.

Avokádó

Sok egészséges fogás fontos és kedvelt összetevője, és, bár sok zsírt tartalmaz, a jó fajtából, így, ha nem kifejezetten zsírmentes fogyókúrát tartunk, ehetünk ebből a fehérjében és szénhidrátban is gazdag gyümölcsből.

Alma

Egy-két almát szinte minden konyhában vagy kamrában fel lehet lelni, ezért is olyan egyszerű ezzel harcolni a fáradtság ellen. Az almában, mint minden gyümölcsben, fruktóz található, ami természetes cukor- és energiaforrás a testnek, lebomlása során pedig nem okoz farkaséhséget, mint például a csokoládé.

Csíra

A magokból kifejlődött kis hajtások magas tápértékű, teljes egészében emészthető élelmiszerek, melyek óriás koncentrációban tartalmaznak vitaminokat, jelentős az aminosav-, az enzim-, az antioxidáns- és az ásványianyag-tartalmuk. Azonnali energiát biztosítanak.

Makadámdió

Más olajos magvak is megteszik, de a fáradtság ellen a makadámdió a legjobb: megtalálható benne minden fontos makrotápanyag. Egy adag egy maréknyi, ebben 160-200 kalória található. Ennél többet nem is kell belőle enni, mert már ez is éreztetni fogja a hatását.

Áfonya

Az egyik antioxidánsokban leggazdagabb gyümölcs, ami létezik, így nyilvánvaló, hogy miért kerül a kimerültség elleni szuperételek listájára. Mangántartalma miatt azonban nemcsak a testünknek, de az agyunknak is pluszenergiát biztosít, ami még a reggeli kávét is helyettesítheti.

Matcha

Ez az ital porrá zúzott tealevelekből készül, így tartalmazza azokat az antioxidánsokat, ásványi anyagokat és aminosavakat, melyeket a tea maga is. A teával szemben azonban a matchából származó koffeint a test csak lassan veszi fel, így a hatása nem olyan radikális, viszont egész nap kitart.

Fodros kel

Ebben a zöldségben található a legtöbb tápanyag, ezért is zöldségek királya. Tele van olyan vitaminokkal és ásványi anyagokkal, amelyek az agy megfelelő működéséhez szükségesek, de emellett kiváló vasforrás is, ami azért fontos, mert a vas segítségével könnyebben jut az agyunk oxigénhez, amitől éberebbnek érezzük magunkat.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!

Ezeket olvastad már?

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

11 egyszerű, BURGONYÁS étel – ebédötletek, ha ihlet nélkül maradtál

Krumpliimádatunk a sírig tart, ez már biztos, és ne hidd, hogy néha-néha nem fér bele akár egy fogyókúrás étrendbe is. Attól függ, hogy készíted el - olaj helyett süsd sütőben, tejföl helyett rakj rá fűszereket, joghurtot, és egyél hozzá mindig friss zöldséget is! Mutatunk pár változatot burgonyára, van köztük egészségesebb és bűnösebb típus is...