Édesítőszer

Édesítőszer

Leírás

Az édesítőszer a nádcukortól különböző édes ízű alapanyag, lehet intenzív édesítőszer vagy cukorpótló. Az intenzív édesítőszerek hatása a cukorénak sokszorosa, így csak minimális mennyiséget kell belőlük használni, ugyanakkor kalóriát egyáltalán nem, vagy elhanyagolható mennyiségben tartalmaznak. Ilyen a szacharin, a ciklamát, az aceszulfám-K és az aszpartám is. Kaphatók tabletta, és por formában is. Cukorbetegek és fogyni vágyók egyaránt fogyaszthatják őket, mivel nem hizlalnak és nem befolyásolják az inzulinigényt, viszont a felhasználandó minimális mennyiség miatt az ételek tömegét nem növelik. A cukorpótló kalóriát tartalmazó, a cukornál kevésbé intenzív édességet adó édesítő. Ilyen a szorbit, xilit, maltit, laktit, izmalit. A cukorpótlókat általában természetes anyagokból állítják elő. Az ezekkel készült ételek energiatartalma nagyjából megegyezik a cukros ételekével, ugyanakkor kevésbe emelik a vércukorszintet és nem ártanak a fogzománcnak. A cukorpótlók hasmenést okozhatnak, különösen figyelni kell a felhasználásuk során arra, hogy ne lépjük túl a javasolt mennyiséget.

Mikor vegyem

Bármikor.

hogyan tároljam

Fénytől védett, száraz, hűvös helyen.

626 találat (szűrt)

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Meglepő, de a krumpli elképesztően egészséges, ha jól készíted el

Jellemzően nagyon rossz híre van a krumplinak, és csak kevesen tudják, hogy ha nem zsírban vagy olajban tocsogva, esetleg két kiló vajjal készítik, nagyon is egészséges zöldségről van szó. Sőt, ha a tápanyagsűrűséget nézzük, a burgonya nagyon sok más, sokkal egészségesebbnek tartott zöldséget és gyümölcsöt is kenterbe ver.