Ezek a legolcsóbb, tápanyagban gazdag ételek

Persze élhet az ember lazacon és avokádón, csak a pénztárcája bánja – az egészséges étrendhez viszont nem kell feltétlenül bankot robbantani. Az alábbi ételek egészségesek, tápanyagban gazdagok, ráadásul még olcsók is.

Az egészséges életmód ellen az egyik leggyakrabban elhangzó érv az, hogy drága – még ha a konditermi bérletet nem is számoljuk, akkor is ott vannak a kaják, amiket lehetetlen olcsón beszerezni, nem igaz? Nem, nem igaz – lehet, hogy nem lazacon és avokádón kell élni, ha spórolni szeretnénk, de nem minden tápanyagban gazdag, egészséges étel kerül sokba. Az alábbiak például pont nem.

Csicseriborsó

A csicseriborsót rengeteg étel alapanyagaként fel lehet használni, ha pedig konzervet veszünk, áztatgatni sem kell. Plusz piros pont, hogy a levét sütemények és egyéb ételek elkészítéséhez is fel lehet használni, így tényleg az egész konzervet kihasználhatja az ember. A csicseriborsó tele van rosttal, A-, E- és C-vitaminnal, folsavval, magnéziummal, káliummal és vassal, és nagyon sokféleképpen elkészíthető.

Görög joghurt

Ha nem valami nagyon spéci márkát keresünk, akkor a görög joghurt még a többi joghurtféléhez képest is jó áron van, ráadásul egészségesebb is náluk. Egy csészényiben 270 milligramm kalcium és 25 gramm fehérje van, így azoknak is nagyon jól jöhet, akik rendszeresen sportolnak. Édességekhez, sós ételekhez kiváló, a joghurtot és a tejfölt tökéletesen lehet vele helyettesíteni.

Fagyasztott leveles spenót

A friss spenót bizony elég drága, de szerencsére lehet kapni mindegyik nagyobb áruházláncban olyat, ami le van fagyasztva. A fagyasztás során nem veszít semmit a vitamin- és ásványianyag-tartalmából, és leveles formában sokkal több mindenre felhasználható, mint a szintén fagyasztott, pürésített változat. Ha spenótfőzeléket csinálnál, arra meg ott van az utóbbi, amit szintén fillérekért lehet kapni bármelyik boltban.

Tojás

Bár mostanában emelkedik a tojás ára is, azért az elmondható, hogy az egyik legfontosabb alapélelmiszerünk (a vegánokat kivéve) még mindig olcsó fehérjeforrásnak számít. A 6 gramm fehérje mellé D-vitamint, szelént, cinket, jódot, folsavat, B-vitamint és A-vitamint is tartalmaz, és a tápanyagok nagy része a sárgájában található, úgyhogy eszedbe se jusson csak a fehérjét megenni. Napi 1-2 tojásnál még nem akad ki a koleszterinszámláló sem.

Zab

A zab az egyik legsokszínűbben felhasználható szénhidrát, magában zabkásához, húsok panírozásához, köretként is megállja a helyét, de le is darálhatod, és egészséges lisztet kapsz általa. Nem kell megvenni a kétszer-háromszor olyan drága zablisztet, egy jó turmix segítségével otthon is elkészítheted. A zab tele van rosttal, és remek növényi fehérjeforrás.


Még több egészséges alapanyag:

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek