5 tipp spenóthoz

Tavasz közeledtével, beálltával az első friss zöldekre szinte rávetjük magunkat a hosszú tél után a friss spenótlevelekért igazán hálás a szervezetünk. Popeye kedvence csupa ásványi anyag!

Spenótos-fetás csirketekercs sonkaköntösben

Még több spenótos receptért kattints ide!

Na mármost, úgy állunk, hogy fetával vagy „hamis”, de hasonlóan finom krémfehér társával különösen jól kombinálható a spenót, semleges íze ugyanis remekül passzol a sajt sósságához, pláne, ha sült csirkemellel is kombináljuk. Szuper jó, egészséges ebéd, vagyonok elköltése nélkül tudunk finomat alkotni akár a vendégeknek is. Gnocchit sokan azért nem készítenek, mert nem éppen fogyókúrás étel, akármilyen finom is. Ha csökkentenénk a liszt és a burgonya mennyiségét a kis nudlikban, mi sem alkalmasabb erre, mint az amúgy merőben kalóriaszegény spenót, jó, ha aprított, fagyasztott verziót vásárolunk a hűtőpultból. Aztán: hamarosan nagyüzemben lehet gyártani a mindenféle nap érlelte zöldekből a pestót! Jó minőségű olívaolaj, sok fokhagyma nélkül azonban ne ugorjunk neki az „olaszoskodásnak”, s ezúttal kifejezetten a friss, leveles spenótot ajánljuk a művelethez.

Böjtre – tavaszi saláták >>

Kis befőttesüvegben, hűtőben sokáig eláll. A széles metélt az egyik kedvenc tésztafélénk, és amúgy jól elbírja a kiadósabb feltéteket, így történhet meg, hogy receptünkben tejszín, sonka, paraj is egy körbe kerül vele. Nagyon tavaszi, gyors, egészséges ebédnek való. S ha a spenótsaláta ötlete eddig mindennél idegenebbnek hatott volna, akkor jó, ha kicsit tágítjuk a határainkat és gasztrohorizontunkat. A lényeg az olívaolaj ismét, aztán mi a fokhagyma, főtt tojás, rukkola, sajtféleségek kelléktárából válogatunk, ha ide terelődik a gondolatunk. A lényeg most is a kísérletezés. Nem kell félni, a spenót nem bánt! :)

Itt a sonkaszezon >>

Az Egyből 5 rovat cikkei között itt válogathatsz >>

Nem véletlen, hogy a rajzfilmbéli tengerész is rögtön új erőre kap tőle: nitrátok, oxálsav, vitaminok és szaponinok nagy mennyiségben találhatók a spenótban. Bár újabban ellentétes hírek látnak napvilágot az eddig szent meggyőződésként kezelt dogmával szemben, hogy a paraj rengeteg vasat tartalmaz, aki vashiányos, csak nyugodtan tankoljon fel spenótból. Persze csak óvatosan: nagy mennyiségű fogyasztása nem ajánlott, oxál- és nitráttartalma miatt. Szokás hozzá hasonlítani a mángoldot, ami viszont inkább a kínai kelre hajaz külsőleg és elsősorban nyáron kapható, a spenót viszont már tél végén, tavasz elején beteríti a piacokat. Persze egy igazi mumus a gyerekek étrendjében, főleg, hogy az óvodai, menzai étkezés során különösen fura ízekkel és küllemmel képesek felruházni ezt az egyébként sokoldalúan felhasználható növényt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Meglepő, de a krumpli elképesztően egészséges, ha jól készíted el

Jellemzően nagyon rossz híre van a krumplinak, és csak kevesen tudják, hogy ha nem zsírban vagy olajban tocsogva, esetleg két kiló vajjal készítik, nagyon is egészséges zöldségről van szó. Sőt, ha a tápanyagsűrűséget nézzük, a burgonya nagyon sok más, sokkal egészségesebbnek tartott zöldséget és gyümölcsöt is kenterbe ver.