Nem hiszed el, de a reggeli joghurtod sós feltétekkel is finom

Nincsen kőbe vésve, hogy a reggelinek édesnek kell lennie minden alkalommal. Ha izgalmasabban szeretnénk kezdeni a napot, próbáljunk ki egy sós joghurttálat.

Az édes, cukros reggelik valószínűleg az internetnek és a közösségi oldalaknak köszönhetően terjedtek el a világon. Azonban nem kéne, hogy ez így legyen, hiszen egészségtelen és összességében nem jó módja a napkezdésnek. Sokkal több lendületet vehetünk egy könnyen összedobható, de mégis tápláló fogásból, például egy sós reggeli joghurtból.

Így még biztos soha nem etted a reggeli joghurtot, pedig érdemes

Miért ne lehetne sós?

A sós reggeli joghurt csodája, hogy valószínűleg minden hozzávaló megtalálható lesz a konyhánkban. Már csak azért is, mert azzal szórhatjuk meg, amivel akarjuk.

Önmagában a joghurt kiválóan szállítja az ízeket, hiszen se nem túl sós, se nem túl édes. Enyhe savasságához könnyen párosíthatunk bármilyen feltétet, ezért egy ilyen reggeli megalkotása tényleg gyerekjáték. Lássuk, mivel dolgozhatunk!

Az alap joghurt

Használhatunk bármilyen joghurtot (natúr, görög, növényi) alapként, nem kell túl válogatósnak lenni. Mivel a tetejére fogunk halmozni mindenfélét, nem kell előre ízesíteni semmivel, minden ízt a rajta lévő dolgokból fog nyerni.

Zöldségek

A legegyszerűbb választás a feltétek közül valamilyen nyers, főtt vagy sült zöldség. Úgy válasszunk ezek közül, hogy mennyire szeretnénk laktató reggelit. Nyilván pár szelet sült zöldség jobban eltelít majd, mint nyers társaik.

Kifejezetten jó módja ez a hűtőben lévő vacsoramaradékok felhasználásának. Egy kevés köret, saláta vagy egyben sült zöldség újjászülethet a reggelinkben.

Friss zöldfűszerek

Ha van az ablakpárkányon vagy a kertben pár cserép friss fűszer, mindenképpen vágjunk pár levelet a joghurthoz. Ez nemcsak a tál tartalmát, de minket is garantáltan fel fog ébreszteni harsány ízeivel.

Magvak

Gondoljunk egy édes müzlire, majd vegyük el belőle a cukrot és aszalt gyümölcsöket: egy marék mag marad ekkor a tálban. Amellett, hogy kiváló kontrasztot nyújtanak a kisebb-nagyobb, ropogós darabkák, laktatóbb is lesz tőlük az étkezés.

Még tovább fokozhatjuk az élvezeti értéküket, ha egy száraz serpenyőben megpirítjuk őket használat előtt. Ettől jobban előjönnek az ízek, ráadásul a frissen pirított, még meleg magvak meglepően jó napindítók.

Gabonák

Ugyanúgy, mint ha az édes verziót csinálnánk, használhatunk zabpelyhet is, natúr vagy pirított állapotban. Itt szintén érdemes a maradékmentésre gondolni: bármilyen főtt gabonából (rizs, bulgur, quinoa) szórhatunk a joghurtra.

Fűszerezés

Amikor már minden feltét a helyére került, gondolkodhatunk az ízesítésen. A tálban lévő dolgok ízét (főleg a maradékok esetében) figyelembe véve fűszerezzük ízlés szerint. Aki nagyon bátor és elbír reggelire egy nagy pofont, akár csípőset is tehet rá.

Olaj

Pár csepp olívaolajjal, egyéb ízesített fűszerolajjal isteni befejezést adhatunk a sós reggelinek. Persze ne vigyük túlzásba, ne ússzon benne az egész. Néhány dekoratív csepp épp elég.

Egy így összerakott tállal biztosan kibírjuk majd ebédig, adjunk neki egy esélyt!

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!


Energikus napindítók mindenkinek:

Forrásunk volt

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

A szívednek sem jó, ha túl sokat, vagy túl keveset...

Sokszor hallunk a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hatásairól: a pihenés kell az agynak, a mentális egészségnek, az izmoknak, gyakorlatilag minden egyes szervnek a szervezetünkben. Ez alól a szív sem kivétel: egy friss kutatás szerint a 6-7 óránál kevesebb vagy több alvás komolyan megterhelheti az egyik legfontosabb szervünket.