19 tuti desszert szénhidrátdiétához

A szénhidrátszámolós diéták betartása során fegyelemre van szükség. Az ember mégis megkívánja néha az édességet - és ilyenkor használható receptek után kutat. Most segítünk!

Gabi és az életmentő önirónia...

90 napos életmódváltó programjának utolsó harmadába érkezett Gabi, a WMN olvasószerkesztője. Eheti bejegyzése szerintem elég jól sikerült, olyan, az elmúlt időszakban felmerült helyzeteket mutat be, amikor az önirónia segített túllendülni a jogos vagy kevésbé jogos kritikus megjegyzéseken. Itt olvashatjátok: Az életmentő önirónia: tíz helyzet, amikor jót nevettem magamon – Egy életmódváltás őszinte története.

Édesség és fogyókúra? Létezik közös metszet?

Engem ezen a héten a szavamon fogott, mivel egy korábbi cikkemben olvasta azt a kijelentésemet, miszerint szénhidrát- vagy testsúlycsökkentő diéta esetén is:„Meglepően csodás édességekkel kényeztethetjük magunkat teljesen legálisan.” Azaz a heti penzumom: szénhidrátdiétába illeszthető, legálisan fogyasztható desszertek bemutatása.

A cikk végén találtok egy 19 receptből álló desszertlistát, amelyek mindegyike adagonként (!) kevesebb, mint 150 kcal energia- és kevesebb, mint 15 g szénhidráttartalmú. Ezekből csipegessetek vagy inspirálódjatok bátran. Az adagnagyságra mindig figyeljetek, hiszen az adott értékek a szakács által megadott egy adag fogyasztása esetén érvényesek!

A lenti konkrét listán túl, néhány tipp, amit érdemes megfogadni desszertkészítéskor:

  • Legyen cukormentes - használjatok energiamentes édesítőszereket!
  • Legyen gyümölcsös - ettől lehet változatos, ízes a desszert, a szénhidráttartalmat azért ne felejtsétek el beszámolni!
  • Legyen zabpelyhes - élelmi rostok, lassan felszívódó szénhidrát - ezért érdemes!
  • Legyen túrós - nagy fehérjetartalom, így nagy telítőérték és nagyon változatosan elkészíthető!
  • Legyen joghurtos - egészséges fehérjék, krémes állag - kell ennél több?
  • Legyen kakaós - csoki helyett használjatok natúr, keserű kakaóport, ha csokis ízekre vágytok!

Ha szeretnéd jobban megismerni Gabi történetét, akkor az életmódváltásához kapcsolódó korábbi cikkeinket itt találod:

  1. 90 napos életmódváltó napló - élőben!
  2. Itt az életmódváltás első kihívása!
  3. Az életmódváltás klasszikus mumusai
  4. Már 3 hete tart Gabi életmódváltása!
  5. Önkiszolgáló étterem: lehet jól választani?
  6. Vedd fel a harcot a cukorfüggőséggel!
  7. Nem olvasod a termékcímkéket? Pedig kellene!
  8. Unod a salátákat? Inkább légy bátran kreatív! Megéri!
  9. Mennyit egyek, ha fogyni szeretnék?
  10. Állítsd a mélyhűtőd fogyókúrád szolgálatába!
  1. 1.

    Paleo sütőtökös lepény

  2. 2.

    Meggyes - mákos muffin

  3. 3.

    Csokis manna egészségesen

  4. 4.

    Light gyümölcsös túrós

  5. 5.

    Diétás epres túrótorta

  6. 6.

    Lisztmentes banán-palacsinta

  7. 7.

    Cukormentes szupergyors zabpehelytallérok

  8. 8.

    Szénhidrátmentes túrós piskótatekercs

  9. 9.

    Egyszerű cukormentes répasüti

  10. 10.

    Fahéjas krémtúró

  11. 11.

    Fahéjas banánhab desszert

  12. 12.

    Kakaós joghurt

  13. 13.

    Joghurtos kávés pohárkrém

  14. 14.

    Fincsi cukormentes kókuszgolyók banánból

  15. 15.

    Diétás brownie zabpehelyből

  16. 16.

    Reform túrós-meggyes süti

  17. 17.

    Édes zabfalatok

  18. 18.

    Paleo muffin Timce konyhájából

  19. 19.

    Egyszerű reform kókuszos-meggyes tejes pite

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

Egy valamire azért mégis jó lehet a halolaj-kapszula

A halolajas étrend-kiegészítőkre korábban azt mondták, megelőzhető velük az agyműködés romlása – egy komoly amerikai kutatás azonban kimutatta, hogy nincs semmiféle összefüggés a kapszulák szedése és az agyi leépülés között. Egyvalamire azonban talán mégis jók ezek az étrend-kiegészítők: egy kutatás szerint csökkenthetik a mellrák kialakulásának kockázatát.

Stuth-Nagy Niki

További cikkek