Színdiéta, amikor színek szerint fogyhatsz: bármennyi zöld jöhet, a piros tilos

Nincs kedved a bonyolult étkezési szabályokat bújni ahhoz, hogy lefogyj néhány kilót? Akkor lehetséges, hogy a színdiétát neked találták ki.

Alacsony szénhidráttartalmú étrend, mediterrán étrend, villámdiéták - sokféle módon lehet fogyni néhány kilót. A fogyókúrák többsége azonban bonyolult étkezési szabályokat ír elő, amelyeket először értelmezni kell, majd a mindennapi életbe ültetve alkalmazni, ez pedig egyesek számára jól működik, másoknál már kevésbé.

Mi is az a színdiéta?

De miért ilyen bonyolultak ezek a kúrák? Azoknak, akik valami egyszerűre vágynak, érdemes kipróbálni a színdiétát, ami nemcsak egyszerűségével segíthet a fogyásban, hanem közben degeszre is eheted magad. A színdiétában az ételeket színcsoportokra osztják. Ez azonban nem a külső színükről szól, hanem a bennük található tápértékekről. Minden színcsoportból egy bizonyos mennyiséget kell enni naponta, nagyjából így: zöldet naponta hét-nyolcszor, rózsaszínt maximum naponta háromszor, kéket étkezésenként legalább egyet, míg a piros ételeket érdemes elkerülni.

"Zöld" ételek

Nem meglepő, hogy minden egészséges étel ebbe a kategóriába tartozik: gyümölcs és zöldség (pl. paprika, sárgarépa, saláta, paradicsom, alma, mandarin) és a hüvelyesek. Pontosan azért, mert annyira egészségesek, ezekből annyit fogyaszthatsz a diéta során, amennyivel jóllaksz. Kivételek az aszalt gyümölcsök, azokból nem szabad mértéktelenül enni. Ha ebből a csoportból kombinálsz két különböző ételt minden étkezéshez, könnyedén jól is lakhatsz.

"Rózsaszín" ételek

A keményítő tartalmú ételek rózsaszínű ételek, azokat naponta akár háromszor is betervezheted. Ide tartozik a kenyér, a tészta, a burgonya és a müzli is. Ebben a kategóriában egészségesebb alternatíva a quinoa és a kuszkusz, a barnarizs és az édesburgonya. Ha a lehető leggyorsabban akarsz néhány kilót leadni, és megvan az akaratod, napi egyre csökkentheted a rózsaszínű ételek fogyasztását.

"Kék" ételek

A fehérje sokáig teltségérzetet tart, és nem utolsó sorban a testnek is szüksége van rá, hiszen a fehérje hiánya különféle egészségügyi problémákhoz vezethet. Ezért a fehérjében gazdag ételeknek minden diétás étkezéskor a tányéron kell lenniük. Ide tartoznak pl. a tejtermékek, a hal és a magvak. Ehetsz húst is, a szakértők kis mennyiségű, legfeljebb 230 grammot javasolnak belőle.

"Piros" ételek

Ez a kategória magától értetődő: a piros/vörös ételek közé tartoznak a cukros ételek, általában az édességek, az alkohol és a feldolgozott élelmiszerek. Legjobb esetben ezek teljesen ki vannak tiltva a menüből a színes diéta időszakára. De mivel csak nagyon kevesen tudják kitartani, hébe-hóba megengedett egy kis bűnözés.

Ha valóban ragaszkodsz a rendszerhez, két hét alatt akár öt kiló is leszaladhat rólad. Azt javasoljuk, mielőtt elkezdenéd a diétát, egyeztess róla az orvosoddal.

Ezeket olvastad már?

A Dukan-diéta

Egy szénhidrátszegény, fehérjedús diéta, ami nem ma lépett a színtérre, de évek óta tartja magát. Górcső alá vettük, olvassátok a véleményünk!

admin

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

Így kell elképzelni egy tortát, ha az Michelin-csillagos

Mindjárt az elején szeretnénk leszögezni, hogy valójában olyan nincs, hogy Michelin-csillagos torta, de valahogy el kellett neveznünk azokat a tortákat, amelyek Michelin-csillagos éttermek konyháiból kerülnek ki. Mert hogy ilyenek igenis léteznek, és sokszor elérhetőbbek, mint gondolnánk.

Nosalty

További cikkek

12 RAKOTTAS, ami ebédre vagy vacsorára is tökéletes

Elő a tepsit vagy jénait, és jöjjenek az izgalmas rétegek: mehet bele rengeteg zöldség, amennyit nem szégyellünk, tészta, krumpli, hússzeletek vagy darált verzió is, tejföl, tejszín, joghurt, de akár ezek vegán megfelelői is...és irány a sütő!