Pakolj elemózsiát!

A hosszú hétvégén vétek otthon ülni! De kirándulni nem jó korgó gyomorral, ezért hamuban sült pogácsa helyett inkább egészséges és könnyen elkészíthető útravalókat ajánlunk!

Klasszikus útravaló: szendvics

Úton, útfélen megéhezik az ember, jó, ha van nála néhány szendvics! Készítheted szeletelt kenyérből, zsemléből, baguette-ből vagy kifliből, a lényeg úgyis belül van! A szendvicsekben az a nagyszerű, hogy mindenki megtalálja, ami neki tetszik és ízlik! Margarin vagy vaj helyett lehet az alap sajtkrém, vajkrém, szendvicskrém, majonéz vagy mustár is, erre kerülhet a „hús”. Ha hosszabb útra mész, válassz tartósabb szalámit vagy sonkát, a párizsit viszont felejtsd el, és az erősen füstölt felvágottak sem jók, mert minden átveszi az illatukat. A szendvicset tovább turbózhatod vékony szeletre vágott sajttal, paprikával, retekkel, uborkával, almával, salátalevéllel, a paradicsom azonban eláztatja a pékárut!

4 + 1 tipp, amiért érdemes az Őrségbe utaznod >>

Gyümölcs, rágcsálnivaló, édesség

Menet közben is jól eshet egy kis édesség! Akár előre csomagolt, akár általad elkészített desszertet teszel a piknikkosárba vagy hátizsákba, a különböző péksütemények közül válassz! Croissant, briós, bukta, pite, rétes, mind-mind jól eshet, és egy kis extra energiával tölt fel a fárasztó túrázás vagy autózás alatt.

Süsd magad a péksüteményeket, megéri! >>

A süti egészségesebb alternatívája lehet a friss gyümölcs, a nem túl leveses alma, körte, szőlő, mandarin, banán vagy a diófélék gyorsan csillapítják az éhséget és kiváló energiabombák. A nektarin, kivi vagy narancs azonban nem útravaló, mert minden ragadni fog tőlük!

Így étkezz, ha 30-as vagy! >>

Különösen akkor jöhet jól egy kis „rágcsa”, ha gyerekekkel kirándulsz. A keksz, ropi, pogácsa vagy perec nemcsak éhség-, hanem unaloműzőnek is jó! A csipsz viszont nemcsak egészségtelen, hanem morzsálódik is.

Innivaló

A szénsavas üdítők nem útra való innivalók, különösen akkor lehet kellemetlen a sok buborék, ha nem bírja a gyomrod az autó rázkódását. A tejalapú italok pedig igénylik a hűtést, ezért csak akkor csomagolj tejet, kakaót vagy gyümölcsös tejet, ha hűtőtáskába teszed. Válassz inkább ezek helyett szénsavmentes ásványvizet, szörpöt, limonádét vagy gyümölcslevet, hiszen amúgy is ezek a legjobb szomjoltók! Ha van termoszod, töltsd meg teával vagy kávéval, ha hűvösebb van, egy kézmelengető, forró ital szinte életmentő lehet.

Életet adó víz >>

Ami mindig legyen nálad!

Túrázás vagy városnézés, egyre megy! Pakolj mindig kéztörlőt, fertőtlenítő, kéztisztító zselét, papírzsebkendőt, nedves törlőkendőt, szemetes zacskót, esetleg konyharuhát, evőeszközt, tányért, poharat, vizet kézmosáshoz, annak függvényében, hogy milyen hosszú kirándulásra, autóútra indulsz, és mennyi hely áll a rendelkezésedre!

Készítsd el előre a vacsorát! >>

Imádjuk az őszt! >>

A rovat korábbi cikkeit itt olvashatod! >>

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek