Hajhullás ellen: dió és sütőtök

Hullik a hajad? Ne aggódj, ősszel és tavasszal ez teljesen normális! De ha szeretnél kevesebb hajszálat veszíteni, egyszerűen csak változtass egy kicsit a táplálkozásodon.

Ha hullik a haj…

A hajritkulást számtalan betegség okozhatja, például gombás fertőzés vagy hormonzavarok, de egy betegség miatti antibiotikumkúra vagy a túl szigorú diéta is lehet a vétkes. Így, ha szerinted komoly a probléma, keresd fel a háziorvosodat, aki bőrgyógyászhoz irányít majd. Ha azonban a hajhullás mögött tényleg csak szezonális okok állnak, nem kell mást tenned, csak vitaminokban és ásványi anyagokban dúsabb ételeket fogyasztanod.

Szépülj sörrel! >>

Természetes megoldások rossz leheletre >>

Így étkezz a 30-as éveidben! >>

Fehérje hüvelyesekből

Mivel a hajszálakat keratin, egy bizonyos proteinféle alkotja, ezért fontos, hogy elegendő fehérje kerüljön a szervezetedbe! A hajhullás megfékezése szempontjából, a növényi eredetű fehérjepótlás sokkal sikeresebb lehet, mint az állati. És mi tartalmazna jobb minőségű, kiválóan felszívódó proteint, mint a hüvelyesek? Ha szeretnéd, hogy a frizurád ne csak dús, hanem élettel teli és ragyogó is legyen, iktass be az étrendedbe minél több babot, lencsét, borsót, zöldet, sárgát, vöröset, vegyesen, így biztosan nem fogsz rájuk unni!

Filléres szépségpraktikák >>

Fehérjét tartalmaz még:

Béta-karotin sárgarépából

Nemcsak akkor jó a sárgarépa, ha szeretnéd a nyárias barnaságodat kicsit tovább megőrizni vagy a szemed egészségére, az éles látásodra ügyelni. A répában lévő béta-karotin, amit a szervezeted A-vitaminná alakít át, a hajhullás megállításában is nagyszerű, sőt a tincseid bársonyosan puhák lesznek a hatására. Béta-karotint azonban nemcsak a sárgarépa tartalmaz, hanem őszi-téli kedvencünk, a sütőtök is!

Őszindító egészségturmixok >>

Béta-karotinban gazdag még:

H-vitamin csonthéjasokból

A H-vitamin a hajhagymák legjobb barátja, hiszen erőssé és egészségessé teszi tincseid gyökereit! Többek között a benne lévő H-vitamin miatt is érdemes több csonthéjas gyümölcsöt fogyasztanod. Ha minden nap elrágcsálsz egy csészényi diákcsemegét, diót, mogyorót, pisztáciát vagy mandulát, nemcsak a sörényed születik újjá, hanem te is. A diófélék ugyanis nagyon gazdagok telítetlen zsírsavakban, más vitaminokban és ásványi anyagokban, segítik az emésztést, a méregtelenítést és a betegségek megelőzésében, az immunrendszered erősítésében is fantasztikusak!

Így étkezz a 20-as éveidben! >>

H-vitamint tartalmaz még:

Vas májból

A vashiány első jele a hajhullás, így, ha ritkulnak a tincseid, kezdj el egy vaskúrát! A táplálékkiegészítő készítmények helyett azonban inkább a táplálkozásodra figyelj oda. Elég vasban dús ételt eszel? Ha a válaszod nem, akkor iktass be rendszeresen májat az étrendedbe! Ebédre vagy vacsorára, vitaminsalátával kiegészítve, hamar megállhat a természetes hajritkulás. Fontos, hogy a vas mellett elegendő C-vitamint is fogyassz, hiszen enélkül a vasat kevésbé tudja a szervezeted hasznosítani!

Vasban gazdag még:

Cink tojásból

A cink nemcsak a sörényednek tesz jót, hanem valódi szépségelixír – erősíti a körmödet és segít megelőzni a bőrproblémákat. A hajra fordítva a szót, a cinkben gazdag ételek, mint a tojás, rendszeres fogyasztásával megóvod a hajhagymák és a fejbőr egészségét, így mérsékelhető az őszi hajhullás is! A cinkben gazdag tojást eheted minden nap, hiszen nagyon egészséges, de akár pakolást is készíthetsz belőle.

Afrodiziákumok: vágykeltők a konyhából >>

Cinket tartalmaz még:

A rovat korábbi cikkeit itt olvashatod! >>

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Ez az 5 dolog kell a legfinomabb bundás kenyérhez

Készüljön reggelire vagy vacsorára, esetleg hétvégi dekadenciával ebédre, a bundás kenyérnek van néhány kritikus követelménye, amit nem érdemes elhibázni. Elő a tojással és a serpenyővel, süssük meg álmaink kenyerét!