Kalóriaharc

Önsanyargatás nélküli, változatos, finom, de kalóriaszegény ételekkel segítünk formába lendülni, hogy tökéletesen mutassunk ezekben a darabokban!

Krémek, mártogatósok

Ha expressz vacsorára vágyunk, mindig bombabiztos megoldás a házilag készített krém. A gyorsaság mellett egy másik fantasztikus tulajdonsága, hogy másnap reggelire vagy a gyerekeknek uzsonnára is csomagolhatunk belőle. Nem kell feltétlenül kenyérre kenni, próbáljuk puffasztott rizzsel vagy extrudált kenyérrel, de a legjobb, ha friss répát, fehérrépát, zellert vagy paprikát mártogatunk bele. Ez utóbbit akkor is érdemes kipróbálni, ha valami nassolni való után vágyakozunk, ugyanaz az érzet, de elkerüljük az egészségtelen chipseket és a magas cukortartalmú édességeket.

Levesek

Egyik vasárnapi asztalról sem hiányozhat a leves! A téli, akár egytálételnek is mondható bableves vagy gulyásleves után most mindenki könnyedebbre vágyik. Szerencsénkre a könnyű levesek sokszor együtt járnak az alacsony kalóriatartalommal, ezért bőven van miből válogatnunk! Zöldség-krémlevesek, húsleves sovány húsból vagy gyümölcsleves – kedvünktől és szezontól függően variálhatjuk őket.

Főételek

Amennyiben a kalóriaszegény étrend mellett döntünk, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy csak salátát kell ennünk. Igaz, nagyobb körültekintéssel kell megválogatnunk, hogy mi kerül a tányérra, de még így is bőséges a kínálat. Az állati eredetű élelmiszerek közül részesítsük előnyben a magas fehérjetartalmú tőkehúsokat, halakat. Minél magasabb egy alapanyag fehérjetartalma, annál alacsonyabb zsírtartalom párosul hozzá!

Desszertek

„Hozzáadott cukrot nem tartalmaz" – gyakran találkozunk ezzel a mondattal a termékek csomagolásain. Ez nem azt jelenti, hogy nincsen benne cukor, csak annyit, hogy az előállítása során nem kerül bele több édesítő. Ezen készítmények szénhidráttartalma nem jelentős, míg az édesített termékek vonatkozó értékeire legyünk figyelemmel. A tejtermékek esetében a típusa (pl.: túró, kefir, tejföl) határozza meg, hogy a fehérje- és zsírtartalom milyen arányban állnak egymással. Mindezek ismeretében már nincsen nehéz dolgunk az energiaszegény édesség összeállításánál: használjunk sok gyümölcsöt, alacsony zsírtartalmú tejtermékeket és minél kevésbé feldolgozott alapanyagokat, mint például a teljes kiőrlésű gabonaőrlemények.

Még több alacsony kalóriatartalmú ételt itt találsz!

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek