hozzászólások (1)

leírás

Legrégibb kultúrnövényeink egyike, már a görögök és a rómaiak is termesztették (bár akkoriban majdnem fehér színű volt; csak a XIX. században nyerte el szép narancssárga színét).
A növény fontos biológiai hatóanyaga a bétakarotin (más karotinokat is tartalmaz), amelynek egyébként a színét is köszönheti. A szervezet a bétakarotint szükség szerint A-vitaminná alakítja át.
A sárgarépát szinte minden formában fogyaszthatjuk, nyersen, főzve, párolva, sütve, stb. E kiváló zöldségünk nélkülözhetetlen kelléke a magyar konyhának. Ma már szerencsére egyre tudatosabban fogyasztjuk. Íze a legtöbb konyhai nyersanyaghoz jól illeszkedik, és nagy előny, hogy egész évben beszerezhető.
A sárgarépát főzve fogyasztva több bétakarotinhoz juthatunk, mint nyersen, mivel a vastag sejtfalak miatt a szervezet a nyers sárgarépa bétakarotintartalmának csak negyedét képes hasznosítani. A hőkezelés során azonban károsodnak a sejtfalak, így a szervezet számára a karotin hozzáférhetőbbé válik.
A sárgarépapüré a kisbabák pépes étrendjének fontos részét képezik, mivel jól hat az emésztésre, és megakadályozza a puffadást és a székrekedést.
Magyarország egyes részein a szárított leveléből mind a mai napig teát készítenek, amelynek vérnyomáscsökkentő hatást tulajdonítanak, de ne fogyasszuk ételbe főzve, mert mérgező.
(Forrás: Házipatika)

mikor vegyem

Egész évben kapható, azonban tavasszal a legízletesebb.

hogyan tároljam

Hűtőszekrényben vagy hűvös, sötét helyen egy-két hétig eláll. Legkedvezőbb tartósítási formája a gyorsfagyasztás.

Sárgarépa alapanyag receptek

beállítások törlése
alapanyagok:
választott alapanyag:
    választott alapanyag:
      szakács:
      szakácsok:
        alapanyag kategóriák

        Hozzászólások (1)

        A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!