5 ok, ami miatt hálás vagyok, hogy ételallergiás lettem

"De akkor mit ehetsz? Semmit?" - kapom meg igen sűrűn a kérdést. Logikusnak tűnik az aggodalom, de biztosíthatok mindenkit, hogy táplálkozom: sokat és finomakat. Ráadásul még profitáltam is abból, hogy csomó mindenre allergiás vagyok!

Hisztaminintoleranciásként illetve ételallergiásként igen limitált, hogy mit ehetek, mert ha nem vigyázok, az emésztőrendszerem feladja: fáj, görcsöl, begyullad, a bőröm pedig kirügyezik, és a szám körül piros kiütések csoportosulnak - az ételallergia nem kellemes.

Beletelt pár évbe, míg rájöttem, hogy mi az, amit bírok, mi az, amit nem. A képlet a következőképpen fest jelenleg:

Amit nem eszem:

  • érlelt, fermentált élelmiszerek, tejtermékek, glutén, olajos magvak, tengeri cuccok, konzervek, piros paradicsom, feldolgozott hústermékek, marhahús, hüvelyesek, brokkoli, karfiol, káposztafélék, gyorskaja, készételek, csokoládé, csípős fűszerek

Amit eszem (ez mindenkinél más és más lehet):

  • cukkini, sárgarépa, paprikafélék, hagymafélék, uborka, tök, sárga paradicsom, fehérrépa, zöldfűszerek, zeller, baromfi- vagy sertéshús frissen sütve/főzve, édesvízi halak, rizs, krumpli, édesburgonya, tojás, gluténmentes pékáru és tészta, vegán "sajtok, tejfölök", növényi tejpótlók stb.

És hogy miért "örülök" neki, vagyis hogy mit tanultam ebből a néhány évből ételallergiásként? Mi az, ami előnyömre vált? Mondom is!

1.) Tudatos, egészségesebb étkezés és vásárlás

Mondjuk ez teljesen logikus: mivel vigyázok magamra, és rosszul sem szeretnék lenni minden étkezés után, nem eszem az utcán, nem eszem gyorséttermekben, nem eszem "szemét" kaját, sőt, szinte csak otthon eszem, bioboltban és piacon vásárolok, emiatt pedig tudom, mi kerül abba az ételbe, ami a szervezetem része lesz. Az összetevőcímkék olvasása pedig a hobbim lett - higgyétek el, megéri rászokni!

2.) Jobban érzem magam a bőrömben

Szó szerint is igaz, mert a bőröm is szebb, ha odafigyelek, de – és gondolom, ezzel nem mondok újat – , ha az ember emésztése rendben van, nincs folyamatos diszkomfortérzete, hasi fájdalma, elnehezült gyomra, nincs puffadás, az az élet minden területén szuper. Az vagy, amit megeszel – ez úgy tűnik, tényleg igaz.

3.) Az alakom is szereti

Hálisten' (most lekopogom), amúgy sem vagyok ezen a téren nagy gondban, de a tudatosságnak és a házi kosztnak hála az ember alakja, teste is szebben alakul. A hízás elkerül, mert a feldolgozott élelmiszerek, a cukor- és zsírdús és a nehéz, gyomrot nem kímélő ételek nálam tiltólistásak. De a testmozgás nem megúszós, így is párban jár a diétával!

4.) Többet főzök

Szintén a fentiekből következik, hogy a kripliségemnek hála kénytelen voltam ráállni az otthonfőzésre: énkompatibilis, tiszta, piacon vásárolt, friss alapanyagokból készítek olyan ételeket, amik finomak, táplálóak. Sőt, hobbi és kikapcsolódás is lett a főzés!

5.) Megtanultam értékelni az egészségem (és az apró örömöket)

Nem, nem természetes, hogy egészségesen működik a testünk, nem tolhatunk bele mindent, mint ha nem lenne holnap, mert egyszer meglesz a böjtje (szó szerint.) Vigyázni kell rá, és hálás lesz. Ja, és ha néha-néha csalok, mert azért kell a kontrollvesztés, nincs, aki jobban értékelne nálam egy-egy sima, búzalisztes (de margarinos) nosztalgiakiflit!

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!

Címlapfotó via.


Még több mentes tartalom itt:

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Így főzz a családnak elegáns karácsonyi menüt 10.000 forintból

Az idei évben mondhatni, eltolódtak a prioritások a karácsonnyal kapcsolatban: spórolni kell, visszafogni magunkat a nehéz gazdasági helyzetben. Ez nem feltétlenül egy rossz dolog, én személy szerint úgy vélem, hogy a korlátok mindig jó hatással vannak a kreativitásra. Így született meg az alábbi olcsó karácsonyi menü is, amit kreatívan, mindössze 10.000 forintból főztem meg.