4+1 csináld magad gyerekreggeli

Nagyon könnyű szeretni a csokis gabonagolyókat és fahéjas-cukros ropogós reggeli párnácskákat, de van ennél jobb ötletünk is.

A reggelek – kisgyerek nélkül is – a legtöbb helyen kapkodósak. Ahol meg gyerek is van, ott az álmos kómához és leküzdhetetlen koffeinvágyhoz hozzáadódik még ezer dolog: miért csak az egyik lábadon van zokni? Miért van fogkrém a füled mögött? Hol a tornacuccod? Elraktad a matekkönyved, furulyád, balettruhádat? Ezek mellett huszadrangú kérdés, hogy megette-e a reggelijét...
Pedig tudjuk, hogy a reggeli nagyon fontos étkezése a napnak, még ha ilyen alkalmatlan időpontra is esik. Egy átlagos hétköznapon szerintem teljesen érthető, ha a szülő cukros bolti gabonapelyhet borít egy tálkába, nyakon önti némi tejjel, és amíg a csemetéje ezt majszolja, megpróbál magából embert varázsolni a fürdőben. Pedig nem kell sokkal több időráfordítás az egészségesebb reggelikhez. Íme néhány alternatíva a bolti müzlikre.

Zabpehely

Szuper alapanyag, az ember alig pár száz forintért megvesz belőle fél kilónyit, és az hetekig kihúzza, ráadásul nagyon változatosan elkészíthető. Süthetünk belőle kekszet, vagy reggeli szeletet is, de a legkézenfekvőbb megoldás, hogy kását készítsünk belőle. Tejjel, gyümölcslével, magokkal vagy darabolt gyümölcsökkel, ahogy éppen tetszik.

Amarant

Kevésbé ismert alapanyag, pedig nagyon régóta használt gabonanövényünk. Puffasztott formában elég sok helyen kapható, viszonylag semleges íze van, viszont sokféle fontos tápanyagot tartalmaz, ráadásul gabonaféle létére magas a vastartalma is.

Puffasztott rizs

Sokféle, boltban is kapható reggeli pehely alapanyaga, csak éppen fölöslegesen sok cukorral megspékelve, pedig anélkül is finom lehet. Joghurttal és kevés lekvárral elkeverve, vagy akár magában tejjel, esetleg kakaóval.
{ CKÉP = 42159, 6 }

Búzapehely

Drogériákban, bioboltokban már ezt a pelyhet is beszerezhetjük, és épp úgy használhatjuk fel, mint a zabpelyhet, kásának, gyümölcslével, tejjel, stb.
{ CKÉP = 72237, 6 }

Vegyes kásák

És persze azt is megtehetjük, hogy magunk állítjuk össze a fentiekből a saját müzlikeverékünket, hozzávegyítve mogyorót, diót, aszalt gyümölcsöket, kókuszreszeléket. Vagy vegyesen főzünk belőlük kását, akár hajdinát vagy kölest is felhasználva. Ezekkel talán lassabban készülünk el, mintha csak felöntjük a zabpelyhet narancslével és várunk kicsit, hogy megszívja magát, de megfelelő korú gyermekeknél már rájuk is bízhatjuk ezt a feladatot. Bár talán jobban járunk, ha magunk tartjuk kézben a reggeliügyet, mert ők biztosan elsinkófálnák.
  1. 1.

    Müzlis kása

  2. 2.

    Almás-mákos köleskása

  3. 3.

    Hajdinakása

  4. 4.

    Gyömbéres tejbezab áfonyával

  5. 5.

    Reggeli zabkása 8. - ahogy mi szeretjük

Hozzászólások

kerha

Épp most próbálok (megint) fogyni. Honnan tudtad, hogy pont ilyen ötletekre van szükségem? : ))) Jó, jó, els?sorban az egészséges gyerekreggeli volt a cél, de ezek a receptek nekem is jók lesznek.... Köszi : )

Miss Lemon

Kerha, ennek nagyon örülök:) Hajrá a fogyáshoz és a kásákhoz! Kata

Törölt felhasználó

A" reggeli zabkása" az 1253 kalóriájával nem nevezhet? sem egészségesnek sem pedig fogyókúrásnak.

kerha

Utálom a zabkását, illetve eddig kevés jó receptet találtam, ezért örültem meg ennek a cikknek. Egyébként még pont azt a receptet nem próbáltam ki, de megnézném, hogy ki az, aki ezt egyült? helyében meg tudja enni. Szerintem ez nem egy adagnyi, hanem minimum kett?, vagy még több. Egyébként ötletadónak, kiindulási alapnak tekintem a cikket, és annak szerintem szuper, mert változatos receptek találhatóak benne. A kérdéses recept összetev?it nézve nekem egészségesnek t?nik, bár nem vagyok szakért? a dologban. Köszönöm, hogy felhívtad a kalóriatartalmára a figyelmet, akkor lehet, hogy ezt most kihagyom : )) További szép napot kívánok neked!

Törölt felhasználó

Én sem rajongok értük:) Sem a kinézetük sem az ízük nem gy?zött meg. És ráadásul nem is laktatnak. Egyszer próbáltam ki a "KOLLATH REGGELIT" mert azt írták hogy milyen szuper egészséges,meg hogy 4 órán keresztül laktat....hát nagy nehezen letuszkoltam edzés el?tt,de már fél óra múlva kopogott a szemem...majdnem elájultam edzés közben,úgyhogy soha többet semmi ilyesmit. Maradok a sovány túró+zöldség vagy gyümölcs kombinációnál,az tényleg laktat,és szinte semmi kalória nincs benne.

kerha

Túró+gyümölcs? Jól hangzik! Köszönöm a tippet! Egyébként én is jártam már úgy a saját zabkása+gyümölcs+joghurt kombinációmmal, hogy miután megettem, még éhesebb lettem t?le. De van aki isteníti, úgyhogy még én sem adom fel! De a te verziód tényleg jobban hangzik : )))

Törölt felhasználó

Van egy túró,ami nagyon finom,kis dobozban van,egy doboz 180 gramm,100 grammban 71 kalória.Nem tudom le lehet e írni a nevét Me...le 250 ft körül van egy doboz. Tényleg nagyon jó,nem savanyú,nem keser?. Ha gyümivel eszed akkor megbolondíthatod pár csepp édesít?vel meg egy kis fahéjjal is. Ha zöldséggel eszed ,akkor meg mehet bele pirospaprika,bors ,pici hagyma és akkor körözött jelleg? lesz. Éva

kerha

Köszönöm a tippet! Ki fogom próbálni!

Törölt felhasználó

Az utolsó a legjobb. 1253 kalória ...hát ez nem t?nik fogyókúrásnak.

Címlapról ajánljuk

További cikkek