Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

13 ok, hogy még ma vegyél spenótot!

Vitamin- és ásványianyag-dús spenótötletek, jóval túl a főzeléken.

A minap egy Jamie Oliver-féle lencselevest készítettem, amibe az utolsó fázisban friss spenótot is tenni kellett, és ennek kapcsán gondolkoztam el azon, hogy az évi pár alkalomnál sokkal gyakrabban kellene fogyasztanom ezt az értékes zöldséget. Amilyen kis egyszerű levél, olyan gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, noha a tévhit ellenére nem a vastartalma az igazán figyelemreméltó. Találunk benne vasat is, de csak úgy, mint más növények esetében, ez a vastartalom nem szívódik fel olyan hatékonyan, mint az állati eredetű alapanyagok vastartalma.

A spenót ellenben gazdag folsavban és magnéziumban, élelmi rostokban, káliumban és C-vitaminban. Felhasználhatósága bőven túlmutat a menzai parajfőzeléken (bár én ezt a klasszikus ételt is nagyon kedvelem igaz, inkább édesanyám konyhájából), hozzáadhatjuk levesekhez, hús- és halételekhez, készíthetünk belőle salátát, könnyű köretet.

Receptjeink közül kigyűjtöttem 13 klassz spenótos receptet, nekem így ránézésre azt mondanám, hogy a 10-es a kedvencem (sok fokhagyma, szójaszósz, szezámolaj, szezámmag – imádom), de most újra átfutottam és igazából nem is tudok már választani, mindegyik egyre jobban tetszik. Nektek?

Olvastad már?

10 kaja, amivel felpörgetheted magad

Szólj hozzá!

Hozzászólások (1)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

pik-pak
pik-pak Sat, 2015-03-14 18:45

"Még ma vegyél spenótot!" Március közepén. Gratulálok. Az aztán valóban vitamindús lesz. Ha jót akarunk, rakjunk el fagyasztóba, amikor szezonja van. Azokhoz a receptekhez nem az igazi, amikbe frissen, nyersen kell a spenót (próbáltam nyersen is eltenni, de kiolvadva olyan szottyos, mintha párolva lenne), de amiben úgyis megfőznénk-sütnénk, ahhoz tökéletes! Pár perc alatt megfonnyasztjuk, kihűlve kb fél kilónként bezacskózzuk, és mehet a fagyóba. Kevés helyet foglal, és kiolvadva sokmindenre jó (nekem 2 polcnyi a fagyasztóm, és így is meglapult benne hátul 4-5 csomag, és néha nagyon jól esett a változatosság, pl Karácsonykor spenótos-gombás fogasfiléhez).
De ha erről lemaradtunk tavaly, akkor még inkább várjunk az idei szezonig, és ne most akarjunk csoda-spenótot enni. Most inkább együk a jó kis fejeskáposztát pl salátának répával, joghurtosan, és a többi téli zöldségünket! :-) Érdemes keresni egy jó kis táblázatot (google..), hogy minek mikor van szezonja, sokkal több értékes tápanyaghoz jutunk így, és nem keveset spórolunk is. (Plusz néha ötletet is ad, ha meglátjuk, hogy valami olyannak is szezonja van épp, amit teljesen el is felejtettünk.)