Meglepő, mi csökkenti drasztikusan a cukorbetegség kialakulásának esélyét

A halolajkapszuláról az elmúlt években kiderült, hogy mégsem csodaszer, a halfogyasztás azonban továbbra is ajánlott eredeti formájában. Egy friss kutatásból például most az derült ki, hogy a szardínia fogyasztása a 2-es típusú cukorbetegséget is segít megelőzni, méghozzá hatékonyabban, mint az étrend-kiegészítők.

Az olajos halak fogyasztásának előnyeit már régóta ismerjük: ezek omega-3 zsírsavakat, kalciumot és D-vitamint tartalmaznak, mindegyik elengedhetetlen a szervezet egészséges működéséhez. A telítetlen zsírsavak emellett ahhoz is hozzájárulnak, hogy csökkenjen az esély a szív- és érrendszeri betegségek kialakulására, és megfelelő legyen a szervezet koleszterinszintje. Na de tudtad, hogy a cukorbetegség kialakulásának esélyét is csökkenti?

Most spanyol kutatók kimutatták, hogy a szardíniának ezeken kívül is van egy plusz pozitív hatása: a rendszeres fogyasztása segíthet meggátolni a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását. A kutatáshoz 152 prediabéteszes embert figyeltek meg, akiknek megelőző diétát kellett folytatniuk – egy részük azonban minden hétre két doboz olívaolajban eltett szardíniát is kapott fogyasztásra. A résztvevőknek a halat egyben kellett megenniük, úgy, hogy a csontokat is lenyeljék, így lesz ugyanis gazdag kalciumban és D-vitaminban is.

Egy év alatt a diétát folytató kontrollcsoportból azok a prediabéteszesek, akiknek magas volt a kockázatuk a cukorbetegség kialakulására, 27 százalék helyett már csak 22 százalékot képviseltek. A szardíniás csoportban azonban 37 százalékról 8 százalékra csökkent az arányuk.

A szardíniafogyasztás további előnyökkel is jár: javítja az inzulinválaszt, a jó koleszterin és a hormonok szintjét is megemeli a szervezetben, ami a vérnyomás csökkenésével járhat.

A Clinical Nutrition tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerint a szardínia pozitív mikrotápanyagainak fogyasztása étrendkiegészítőként nem vált ki ilyen hatást: így valamiért a kalcium, a D-vitamin és az omega-3 szedése nincs hatással a diabétesz kialakulásának esélyeire.

Forrásunk volt.


Ezeket olvastad már?

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Nagymamám kapart rétese

Nagymamám ezt a levágott, rétesszélek újra nyújtott tésztájából készítette. Mivel a sütéshez előkészített hagyományos töltelékek addigra elfogytak, ezt a tölteléket ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos töltött paprika

Turós Emil konyhai alapmű szakácskönyvéből származik a recept. Aki kedveli a hagyományos ízeket, ezzel a recepttel biztosan nem lő mellé.  Az elkészítését annyival egészíteném ki, ...

Tradicionális gulyásleves

Az igazi Hungarikum, amire igazán büszkék lehetünk. Vendéglátós lévén tapasztaltam, hogy a külföldi turisták, amikor betérnek az étterembe, az volt az első kérdésük, hogy "Gulász " ...

Egyszerű tökfőzelék

Van, aki tejjel, van, aki csontlével, megint mások kovászos uborka levével készítik - mi így szeretjük, egy kis fűszerpaprikával és sok sok kaporral.