Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Miért jobb a quinoa, mint a rizs?

Ez a Dél-Amerikából származó növényi termés tápérték szempontjából beelőzi hagyományos gabonatársait. Itt az alkalom, hogy egy kicsit többet megtudhass róla!

A múlt héten a hajdináról írtam pár szót, ismerjük meg most „testvérét", a quinoát (ejtsd: kinoa). A hajdinához hasonlóan a Dél-Amerikából származó quinoát is álgabonának tekinthetjük, mivel növénytanilag nem a pázsitfűfélék családjába tartozik, mint pl. a búza vagy a rizs. Itthon egészség- illetve bioboltokban kapható, és bár az ára sajnos magas, érdemes néha-néha kipróbálni.

Tápértékét tekintve energiatartalma hasonló a gabonákéhoz (368 kcal/100 g), de különlegessége, hogy míg szénhidráttartalma alacsonyabb, értékes fehérje- és zsírtartalma magasabb gabonatársainál (fehérjetartalma mintegy kétszerese a rizsnek). Ezért jól alkalmazható meghatározott szénhidráttartalmú étrendekben. Gluténmentes növényi alapanyag, így segíthet a cöliákiások étrendjének változatossá tételében is. Magas élelmirost-tartalma szintén kedvezően hat szervezetünk működésére, jellemző mikrotápanyagai a foszfor, a magnézium, a kalcium és a vas.

A rizshez hasonlóan 1,5-2-szeres vízben főzve/párolva készíthetjük el, fogyaszthatjuk köretként, salátákban, töltött, rakott zöldségekben. Összegyűjtöttem most nektek 10 db quinoás receptet, merítsetek belőlük ötletet!

Szólj hozzá!

Hozzászólások (1)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

arkantak
arkantak Sun, 2014-09-07 20:05

Szeretném kipróbálni...Milyen íze van amúgy?
Simán mondjuk rizsköret helyett is működik?