Így helyettesítheted a parmezánt a tökéletes vegán pestóban

Imádod a pestót, de laktózérzékenyként vagy vegánként le kellett róla mondanod? Akkor ez a parmezánmentes pesto lesz számodra a tökéletes választás!

Pesto sajt nélkül? Igen, lehetséges! Tudjuk, a parmezán a pesto egyik alapvető hozzávalója, és olyan ez, mint a Jenga, ha kiveszel egy tartóelemet, az egész építmény összeomlik. Vannak azonban megoldások, amikkel pótolhatod a sajtos ízt, állati eredetű hozzávalók nélkül a tökéletes vegán pestóban. Mutatjuk is!

Egy kis csavar: használj sörélesztőpelyhet!

A legjobb vegán megoldás a sajt íz helyettesítésére a sörélesztőpehely. Általában ugyanannyi mehet belőle, mint amennyi sajt kellene a pestóhoz.

Így helyettesítheted a parmezánt a tökéletes vegán pestóban

A sörélesztőpehely íze megosztó, és ha nem is vagy az a típus, aki jó pár kanállal szór mondjuk a popcornjára, a pestóban kevésbé fog előjönni ez a jellegzetes íz, mivel ott lesz mellette a fokhagyma, a bazsalikom és a citrom, ami ellensúlyozza.

Az umami hatásért: miso

Amy Chaplin szerző szerint a vegán pesto titka nem más, mint a miso. Ő fehér misót használ a parmezán helyettesítésére. A kicsi édes mellett az intenzív umami hatásért a legjobb, amit tehetsz, hogy misóval készíted a pestót. Mivel a miso elég sós önmagában, ezért a többi sós alapanyaggal óvatosan bánj.

Mélységért: sült gomba

Igen, tényleg. Amikor megsütöd, a gomba íze komplex és savanykás lesz. Tiszta umami, csak a parmezán nélkül. A főtt gomba is jól elkeveredik a szószokban, tartást ad nekik anélkül, hogy szemcsés lenne a végeredmény vagy bármilyen nem kívánt textúra kerülne bele.

Textúráért: napon szárított paradicsom

Bizony, napon szárított paradicsomot is adhatsz a pestódhoz parmezán helyett. Nem teljesen azonos a csere, de az ízélmény ott lesz. A végén kicsit rusztikus textúrát kapsz , illetve nem meglepő módon piros színű lesz a pestód ilyenkor. Enyhén savanykás ízre számíts egy kis édes aromával.  A szárított paradicsomból pedig az olajban úszkáló fajtát válaszd inkább.

Egy kis csípős: jöhet a chili

Meera Sodha szerző és receptfejlesztő egy szokatlan alapanyaggal csavarta meg a pestóját: chilit használt. A fenyőmag helyett pisztáciát, emellett egy kis chilit is vágott bele. Kenőkének vagy mártogatósnak is kiváló a végeredmény.

Kenőkének vagy mártogatósnak is kiváló

Ha krémesen szereted: áztatott kesudió

Ha extra krémes pestóra vágysz, de nem akarsz tejterméket használni, akkor eláruljuk mire lesz szükséged: kesudióra. A fenyőmag helyett egy éjszakára áztass be kesut, majd szűrd le. Először a kesut aprítsd, majd ahhoz add hozzá a pesto többi hozzávalóját. Könnyű, levegős pestót fogsz így kapni, de kell bele majd só és citrom, hogy ne legyen túl lágy az íze.

A sósságért: nori

A ropogós nori lapok épp úgy sósak, mint a parmezán. Morzsold apró darabokra a lapokat mielőtt az aprítóba teszed őket, így nem egy nagy hínárdarabra fog emlékeztetni a szószban. De azt is megpróbálhatod, hogy citromlébe áztatod a nori lapokat, ez is segít, hogy jobban elkeveredjenek.

Teszteld ezeken a recepteken a különböző helyettesítőket:

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!


Még több szuper tartalom, ha vegán vagy:

Forrásunk volt

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Meglepő, de a krumpli elképesztően egészséges, ha jól készíted el

Jellemzően nagyon rossz híre van a krumplinak, és csak kevesen tudják, hogy ha nem zsírban vagy olajban tocsogva, esetleg két kiló vajjal készítik, nagyon is egészséges zöldségről van szó. Sőt, ha a tápanyagsűrűséget nézzük, a burgonya nagyon sok más, sokkal egészségesebbnek tartott zöldséget és gyümölcsöt is kenterbe ver.