Öt élelmiszer, ami támogatja a mentális egészségünket

Ma már biztosan tudjuk, hogy a pszichénkre is hatással van, hogy mit eszünk.  

Az egészséges táplálkozás az általános jó közérzethez elengedhetetlen, ezt ma már szinte mindenki tudja. Az azonban, hogy a mentális egészségünket is befolyásolja, hogy mit viszünk be a szervezetünkbe, még nem régóta tárgya tudományos kutatásoknak. A dolog lényege, hogy a bél és az agy valójában összeköttetésben vannak.

Probiotikumok

A rossz bélflóra sok gondot okozhat - még az olyan betegségeket, mint az autizmus, az Alzheimer kór vagy a depresszió is jelentősen befolyásolja a beleink állapota. A probiotikumok a stresszkezelésben és a komolyabb mentális betegségek esetén is segíthetnek abban, hogy az ember jólétéért felelős ingerületátvivő-anyag, a szerotonin szintje ne csökkenjen le, ugyanis a bélben is vannak szerotoninreceptorok. Probiotikumok nem csak a kefirben vagy joghurtban, de a savanyú káposztában, a kovi ubiban és a kombucha-ban is találhatóak.

Prebiotikumok

A prebiotikuomok olyan különleges rostok, melyek a probiotikumokat táplálják. Így, ha ezekből fogyasztunk, hatékonyabbá válnak a probiotikumok. Fogyasszunk tehát sok hagymát, articsókát, banánt, spárgát, zabpelyhet, teljes kiőrlésű gabonát, csicsókát és cikóriát, ezek az élelmiszerek jó prebiotikumforrások.

Gyümölcsök

Az ananász és a banán energiát adnak, és jót tesznek a keringésnek, ami nem rossz dolog az ember lelki állapotának szempontjából, a bogyós gyümölcsök pedig tele vannak antioxidánsokkal, melyek alapvetően a test minden funkciójának jót tesznek. Az oxidatív stresszt, mely a bőrön látszik a leginkább, az antioxidánsok fogyasztásával csökkenthetjük.

Fűszerek

A csípős fűszerek azért tesznek jót az idegeinknek, mert fogyasztásuk endorfin, azaz „boldogsághormon” termelését idézi elő. Ezektől igaz, hogy rövid távon, de akár azonnali hangulatjavító hatásra is számíthatunk.

Spenót

A spenót sok B-vitamint tartalmaz, melyet szoktak „idegvitaminnak” is nevezni, emellett található benne vas és magnézium - ez a kombináció nagyon sokat segít a kimerültség és a stressz ellen.

Ezeket láttad?

Ezeket olvastad már?

via

Címlapról ajánljuk

8 húsmentesen izgalmas fogás, melybe bulgur főtt

A bulgur az alternatív köretfajták közül is kiemelt szerepben tündököl: mindenki imádja, legalábbis mi ezt tapasztaljuk. Íze a tarhonya, a rizs és a tészta között billeg, irtó gyorsan elkészül, felszívódása pedig kedvezőbb és lassabb, mint gondolnánk.

Nosalty

További cikkek