Maradékmentés stílusosan: ettől a fasírttól el fogsz ájulni

Aki rendszeresen nagy adagokban főz, biztosan találkozott már a maradék főtt gabonák felhasználásának problémájával. Ne hagyjuk a hűtőben állni őket, süssünk belőlük egy teljesen új fogást!

Bármilyen maradék főtt gabonából elkészíthetjük a lenti fogást. A maradékmentésben az a legjobb, hogy nincsenek pontos receptek, bármit beletehetünk az ilyen ételekbe, amit éppen otthon találunk. Most a maradék főtt gabona kis pogácsák formájában születik újra, amit egy salátával vagy hamburgerben rakhatunk az asztalra.

Maradékmentés stílusosan: ettől a fasírttól el fogsz ájulni

A gabonaalap

Az előző nap megfőzött rizs, bulgur, kuszkusz, quiona, de akármilyen gabona megfelel a recepthez. Sőt, ha különböző féléből vannak kisebb adagok, nyugodtan keverjük össze, még gazdagabb lesz a kisült pogácsa.

Szemre nézzük meg, hogy mennyi a teljes mennyisége, vagy ha nagyon pontosak akarunk lenni, le is mérhetjük. Ez lesz a mérték a többi hozzávalóhoz, ez alapján fogjuk azokat is kimérni.

Első lépés: reszelt zöldségek

Nézzünk szét a konyhában, hogy milyen zöldségek állnak rendelkezésünkre. Mindenféle jöhet, a lényeg az, hogy apróra vágjuk vagy reszeljük őket. Előnyös olyanokat választani, amiket nagy lyukú reszelővel mind el tudunk készíteni.

Azért fontos, hogy kis darabokban legyenek, mert így garantáltan gyorsan megfőnek majd a serpenyőben. Nagyon kellemetlen tud lenni, amikor egy nagyobb, nyers zöldségdarabbal találkozunk a fasírtunkban.

Mennyiségben fele annyit adjunk hozzá, mint a főtt gabonából.

Második lépés: sajt és fűszerek

A reszelt sajt segít majd egyben tartani a kisült pogácsákat, és ízben is kellemes extrát ad. Maximum a zöldségekkel egyenlő mennyiségben reszeljünk a tálba, nehogy túl erőteljes legyen a jelenléte.

Itt van alkalmunk a még több ízt építeni: ízlés szerint szórjuk tele friss és szárított fűszerekkel a keveréket. Lehet csípős, lehet paprikás, vagy sárga a kurkumától és zöld a petrezselyemtől.

Harmadik lépés: tojás és zabpehely

Hogy a fasírtunk egyben maradjon, meg kell kötnünk valamivel. Erre a legjobb megoldás pedig a tojás. Első körben egyet verjünk fel, öntsük a tálba és keverjük el alaposan. Amennyiben úgy véljük, hogy nem elég, törjünk fel még egyet.

A zabpehely hozzáadása szintén ezt a célt szolgálja, megszívja magát nedvességgel és összetartja a kis pogácsákat. Nem kell belőle sok, csak egy-két kanál. Az apró szemű zabbal jobban járunk, mivel könnyebben eloszlik a tésztában.

Negyedik lépés: a formázás

Teljesen ránk van bízva a pogácsák mérete, attól függően, hogy akarjuk majd megenni őket, lehetnek kisebbek-nagyobbak. Nem kell óvatoskodni: vegyünk a kezünkbe egy marékkal és jó erősen nyomjuk össze, hogy egyben maradjon.

Fontos, hogy sütés előtt legalább fél óráig pihentetnünk kell őket a hűtőben. Ez az idő lehet több is, akár egy egész éjszakára is bent hagyhatjuk. Viszont semmiképpen se ugorjuk át ezt a fázist, mivel ez garantálja, hogy egyben maradnak a fasírtok sütés közben.

Ötödik lépés: a sütés

Melegítsünk pár evőkanál olajat egy serpenyőben, és mehetnek is bele a pogácsák. 3-5 percig süssük mindkét oldalon, közepes lángon. Aranybarna és ropogós külsejük lesz, és frissen a legjobbak.

Mártogassunk velük, készítsünk egy friss salátát melléjük, de tehetjük zsömlébe, hamburgerként is megállják a helyüket. A maradékmentés még sosem volt ilyen ízletes!

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!


Semmit ne dobjunk ki, mentsünk meg mindent:

Forrásunk volt

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

A szívednek sem jó, ha túl sokat, vagy túl keveset...

Sokszor hallunk a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hatásairól: a pihenés kell az agynak, a mentális egészségnek, az izmoknak, gyakorlatilag minden egyes szervnek a szervezetünkben. Ez alól a szív sem kivétel: egy friss kutatás szerint a 6-7 óránál kevesebb vagy több alvás komolyan megterhelheti az egyik legfontosabb szervünket.