Kisétkezések az 1500 kcal-os étrendben

Nincs rá idő, macerás, nem vagyok éhes - ismerős kifogások? Pedig a kisétkezéseknek fontos szerepük van fogyókúra idején is.

A minap egy páciensem arra a kérdésemre, hogy eszik-e tízórait, uzsonnát, ezt a választ adta: "Miért ennék? Nem vagyok már gyerek!"Pedig ezeknek a köztes étkezéseknek nem csak gyerekkorban van jelentőségük, hanem egész életünk során, felnőttként is, sőt, akkor is, ha épp túlsúlyunktól szeretnénk megszabadulni. A főétkezések közti étkezések biztosítják a kiegyensúlyozott napi energia- és tápanyagbevitelt, ha tudatosak vagyunk, segítenek elkerülni a "méretlen" és így alulbecsült energiatartalmú nassolásokat, nem utolsó sorban pedig megakadályozzák, hogy farkaséhesen üljünk az asztalhoz, így segítenek elkerülni, hogy a valóban szükségesnél nagyobb mennyiségű ételt fogyasszunk el.

Tízóraira, uzsonnára a napi energia- és tápanyagszükséglet 5-10%-át érdemes kalibrálni. Ez az 1500 kcal-os napi étrend esetén 80-150 kcalt jelent. Így a nyári szezonban fogyaszthatunk gyümölcsöt, kisebb szendvicseket, gyümölcs- és zöldségleveket, turmixokat, salátákat, zöldségeket.

Kerestem nektek kínálatunkból az 1500 kcal-os étrendbe illeszthető, 100-150 kcal-os, max. 20 g szénhidráttartalmú tízórai és uzsonna recepteket!Fogyasszátok őket egészséggel!(Az egyes ételek energiatartalmát a receptnél a „Kalória” fülre kattintva ismerhetitek meg.)

  1. 1.

    Sárgadinnye sonkával

  2. 2.

    Zöldcitromos barack lassi

  3. 3.

    Avokádósaláta Luna konyhájából

  4. 4.

    Görög pizza muffin

  5. 5.

    Pa amb tomáquet

  6. 6.

    Őszibarackos-narancsos turmix

  7. 7.

    Körözöttel töltött paprika

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek