7 étel, amelyet igaziból (sajnos?) nyersen kellene megennünk

Igen, sajnos a képen levő brokkoli is a lista tagja...te megennéd ezeket nyersen?

Sajnos vagy nem sajnos, de úgy tűnik, bizonyos ételeket nyersen kellene fogyasztanunk. Olyanokat is, amelyekről nem is gondolnánk, hogy úgy is ehetőek - írja a Házipatika. Az élvezeti értékükről nem is beszélve. Mutatjuk a lajstromot!

1.BROKKOLI

Talán a legmeglepőbbel indítunk – a zöldségben egy méregtelenítő és rákmegelőző hatású mirozin nevű enzim található, viszont sajnos csak a nyers zöldség megrágása során szabadul fel teljes valójában. Hőkezelés hatására már bomlani kezd, és csupán harmada marad a brokkolinkban. Megennéd nyersen?

2. DIÓFÉLÉK

Dió, kesudió, paradió, brazildió, makadámdió vagy pekándió – ez jó hír, mármint legtöbben úgyis nyersen, magában, salátára, tésztára szórva esszük őket, viszont ha sütibe vagy húsokkal együtt sütjük, illetve pirítjuk (pl. pestóhoz), akkor már kevesebb esszenciális zsírsav marad bennük.

Az esszenciális zsírsavakról például itt olvashatsz:

A vegán étrend hátránya - erre NAGYON figyelj, ha szeretnéd az egészséged hosszú távon is megőrizni

3. FOKHAGYMA

Rossz hír: aki egészsége érdekében (is) ezerrel tolja a rengeteg fokhagymát mindenbe, amit megfőz, azt el kell keserítenünk, ételekbe főzve/sütve nem használ, mert már egy perc hőkezelés után elveszti lényegét, azaz a sejtvédő hatású allicint. Nyersen tegyük az ételre – saláták, tészták tetején nem is annyira durva! De a kemények elrágják magában is, hiszen természetes antibiotikumként baktériumölő is.

4. KAKAÓ(bab)

A csokirajongóknak sincs jó hírünk: ha nem csak azért eszed, mert finom, hanem mert élettani hatásait tekintve is vannak jó tulajdonságai,például sok benne a magnézium meg a kálium, akkor inkább a nyers kakaóbabot tartalmazót termékeket favorizáld, ugyanis a hőkezelt babszemekből ez mind elillan.

5.

Az asztali, finomított sókkal ellentétben érdemes nagyobb kristályos, nyers fajtákat, például Himalája-sót venni, mert a hőkezelés és kémiai fehérítés hatására nem természetes, káros anyagok is a sóba kerülnek.

6.CÉKLA

A céklában rengeteg folsav van, de ha megfőzzük, 25 százalékát elveszíti, szóval próbáljuk ki nyersen reszelve, saliba kockázva, de magában, harapva is!

7. GYÜMÖLCS(LÉ)

A gyümölcsöket is inkább nyersen vigyük a szervezetünkbe, illetve frissen préseljük otthon, ugyanis a sűrítményből készült gyümölcsleveknél elveszhet a vitaminok egy része, ha pedig a terméket pasztőrözve tartósítják, sajnos még inkább.

Ezeket láttad?

Ezeket olvastad már?

Címlapról ajánljuk

További cikkek