Cékla - folsav lilában

Engedd el az ecetes céklasalátát, inkább süsd meg vagy fogyaszd nyersen ezt a gyönyörű színű zöldséget! 

Gyerekkorunkból mindannyian ismerjük a sült csirkecomb mellé tálalt ecetes céklasalátát. De érdemes más irányban is próbálkozni ezzel a kiváló zöldséggel, ha megsütöd, földes íze csodásan érvényesül, nyersen fogyasztva pedig a cékla teljes C-vitamin tartalmát megőrizheted*!Alacsony energia-, magas élelmi rost tartalom - fogyókúrázóknak, egészségesen élni vágyóknak kitűnő választás. Bár a zöld, leveles zöldségeket szoktuk jellemzően folsav-beviteli forrásként ajánlani, de láthatjuk, hogy megy ez azért lilában is - egy közepes cékla elfogyasztásával már majdnem a teljes napi szükségletet biztosítottad.

Leves, saláta, lila rizottó - kell ennél több? Ha igen, itt találod meg további céklás receptjeinket.

  1. 1.

    Almás nyers cékla mazsolával és dióval

  2. 2.

    Ukrán céklaleves

  3. 3.

    Fetás-pirított mogyorós cékla

  4. 4.

    Gyömbéres-balzsamecetes céklasaláta

  5. 5.

    Sült céklás rizottó rukkolával és kecskesajttal

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

6 étel, amit soha ne egyél meg nyersen

Vannak olyan ételek, amelyeket inkább nyersen kéne fogyasztanunk, hogy a bennük lévő tápanyagok ne illanjanak el főzés közben (ilyen a brokkoli vagy a fokhagyma), azonban akadnak olyan ételek is, amelyeket pont, hogy csak hőkezelés után szabad megennünk. Mutatjuk, melyek ezek!