Mártózz meg a jóban! Kenhető villámvacsik

Nincs mindig idő főzni, ilyenkor jönnek a hideg vacsorák. A bolti felvágottak és kész krémek helyett azonban készítsünk sajátot! Finom, olcsó, és garantáltan egészséges!

"Na, ma biztos nem lesz időm főzni!" Hányszor futunk be így felvágottért, sajtért a legközelebbi boltba? Nincs is ezzel semmi baj, nem lehet minden nap ünnep, és az sem árt, ha a kiscsalád megtanulja, hogy a főtt étel nem automatikus. És az sem baj, ha mi ráébredünk, a villámvásásrlásnál mennyivel olcsóbban, gyorsabban, és egészségesebben tudunk vacsorát varázsolni az asztalra. És a meghittség így sincs kizárva, csak épp spórolunk egy órát, amit tölthetünk lecke ellenőrzével, meséléssel, párunkkal, vagy uram bocsá' magunkban egy kád forró vízben.

Őszi vitaminbombák >>

Egészséges, gyors vacsorák >>

Ha a család húsevő, felvágott helyett készítsünk húsos kenegetőket: csirkehúsból, májból, tepertőből pik-pakk összedobjuk őket. Egyben tökéletes alkalom arra, hogy a hétvégi sülthús maradékokat felszámoljuk! A körözött klasszikus kedvenc, gyakorlatilag bármivel dúsíthatjuk, és ugyanez a helyzet a legtöbb zöldséggel: karfiolból, sárgarpából, padlizsánból, cukkiniből, olívabogyóból isteni kencéket készíthetünk. Kész ömlesztett sajtok helyett készítsünk mi sajtkrémet lágyabb sajtokból, mint a feta vagy camembert. Adjunk hozzá friss fűszereket, vagy magvakat, és garantáltan senkinek nem lesz egy rossz szava sem! Ha nagyon hónap vége van, készítsünk tojáskrémet: nosztalgikus ízét mindenki imádja!

Még több villámgyors kenegető itt >>

A rovat korábbi cikkei itt >>

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Meglepő, de a krumpli elképesztően egészséges, ha jól készíted el

Jellemzően nagyon rossz híre van a krumplinak, és csak kevesen tudják, hogy ha nem zsírban vagy olajban tocsogva, esetleg két kiló vajjal készítik, nagyon is egészséges zöldségről van szó. Sőt, ha a tápanyagsűrűséget nézzük, a burgonya nagyon sok más, sokkal egészségesebbnek tartott zöldséget és gyümölcsöt is kenterbe ver.