Süsd meg a céklát!

Ha megsütjük a céklát, egészen új oldaláról ismerhetjük meg! Szuperül beilleszthető az egészséges étrendbe, készítsük el változatosan, ne csak ecetes saláta formájában!

Amikor pár évvel ezelőtt életemben először sütöttem otthon céklát, teljesen odáig voltam az ízéért, hogy mennyire más karakterei érvényesülnek, mint amelyeket addig ismertem. Édes, földes, mély, meleg. Ez persze annak volt betudható, hogy előtte nem igazán fogyasztottam céklát másként, mint a hagyományos ecetes-tormás savanyúság formájában. Pedig mennyivel többet tud ennél!

A cékla egy karakteres ízű gumós zöldség, alacsony kalória-, magas élelmi rost-, folsav- és káliumtartalmú. Bárhol beszerezhető, alacsony árú alapanyag, amely gyönyörű, extrém színével különlegessé teszi a legegyszerűbb ételeket is. Jól bírja az erőteljes fűszerezést, jól illik húsételekhez, erős ízű sajtokhoz, kiváló köret- és saláta-alapanyag, de készíthetünk belőle levest, sőt browniet is.

Receptjeink közül kiválogattam nektek most 11 db sültcéklás receptet, amelyek jól beilleszthetők a kiegyensúlyozott (de akár a testsúlycsökkentő) étrendbe. Próbáljátok ki őket!

Olvastad már?

7+1 nyersanyag a szíved védelmében

  1. 1.

    Sült céklaleves Nigella Lawsontól

  2. 2.

    Kölessaláta tepsiben sült zöldségekkel

  3. 3.

    Avokádós sült cékla saláta

  4. 4.

    Sült cékla mézes balzsamecettel

  5. 5.

    Fűszeres sült cékla

  6. 6.

    Pulykamell sült céklával bolondítva

  7. 7.

    Málnás cékla chutney

  8. 8.

    Indiai fűszerezésű rizs sült céklával

  9. 9.

    Sült céklasaláta kecskesajttal

  10. 10.

    Fényezett pulykamell sült zöldségágyon

  11. 11.

    Sült zöldségsaláta fetával

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

Egy valamire azért mégis jó lehet a halolaj-kapszula

A halolajas étrend-kiegészítőkre korábban azt mondták, megelőzhető velük az agyműködés romlása – egy komoly amerikai kutatás azonban kimutatta, hogy nincs semmiféle összefüggés a kapszulák szedése és az agyi leépülés között. Egyvalamire azonban talán mégis jók ezek az étrend-kiegészítők: egy kutatás szerint csökkenthetik a mellrák kialakulásának kockázatát.

Stuth-Nagy Niki

További cikkek