hozzászólások (3)

leírás

A cékla, főleg a téli hónapokban, az egyik legfontosabb vitamin- és ásványianyag-forrásunk.
Jellegzetes bíbor színű, a répafélék családjába tartozó, eredetileg Dél- és Közép-Európában őshonos növény. Mára már szinte az egész világon termesztik. Főleg a gyökerét fogyasztjuk, de zsenge hajtásai, levelei salátába keverve fogyaszthatók.
Jelentős a kálium, kálcium, vas, nátrium, foszfor és kén tartalma, valamint gazdag antioxidáns tulajdonságú A-, B- és C-vitaminban. A népi gyógyászatban kiváló vérképzőként ismerik. A céklalé sárgarépalével keverve májtisztító, májvédő hatású. Erősíti az immunrendszert.
Magas folsav tartalma miatt kismamák számára ajánlott a fogyasztása.
Mivel gyökérzöldségről beszélünk, ezért mindenképp érdemes vegyszermentes talajban nevelt céklát vásárolni, mert a különböző növényvédő szerek, kemikáliák a gyökérben raktározódhatnak.

mikor vegyem

Főleg a téli hónapokban, de ha nyár végén és kora ősszel zsenge céklába botlunk, ne hagyjuk ott a piacon!

hogyan tároljam

Homokkal rétegezve a pincében egész télen át eltartható.
A hűtőszekrény zöldséges rekeszében is hetekig eláll, ha a földet nem mossuk le a gumókról.

Cékla alapanyag receptek

beállítások törlése
alapanyagok:
választott alapanyag:
    választott alapanyag:
      szakács:
      szakácsok:
        alapanyag kategóriák

        Hozzászólások (3)

        A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!