A nyár íze a kenyéren: készíts mediterrán tapenádot 4 hozzávalóból

Minden nemzetnek megvan a maga kedvenc kenyérre kenhető krémje. A mediterrán országokban ez az olajbogyóból készült tapenád. Nézzük, mit tud!

Az olajbogyós krém, nemzetközi nevén tapenád, ismerős lehet azoknak, akik több ország konyhájában is otthon vannak. Azoknak pedig, akik még nem hallottak róla, ideje megismerkedniük ezzel a sós, komplex előétellel, ami bármilyen péntek esti borozgatás kísérője lehet. Készítsünk hétvégére olajbogyós krémet mi is!

Mediterrán ízek kenyérre kenve: ez a tapenád

Miből készül?

A kulináris világ szereti elválasztani egymástól a különböző kencéket: így minden, ami zöldfűszeralapú krém, az pesztó, az olajbogyóból készült dolgok pedig a tapenád nevet viselik.

Az alapreceptben olaj- és kapribogyó, citromlé és olívaolaj szerepel. Ezt a négy hozzávalót kell krémesre turmixolni és kenyérre vagy zöldségre kenve kínálni, a főétkezés előtt.

Persze nem kell a tradicionális összeállításhoz ragaszkodnunk, csinálhatjuk halból, zöldségből vagy sült húsból is.

Hogyan született?

Dél-Franciaországban nagyon népszerű, eredete pedig a mediterrán térséghez köthető. Az alapját képező kapribogyót az ókorban olajos edényekben tárolták, aminek hatására a szemek magukba szívták az olíva ízét, és megpuhultak.

Így született a tapenád, és gyorsan a mediterrán országok kedvence lett. Először Olaszországban írták le receptjét, az első században. Ekkor indult hódító útjára, népszerűsége pedig az óta töretlen. Talán azért, mert egy falatban hordozza az olasz és spanyol konyha ízeit.

Próbáljuk ki mi is a készítését, a legtöbb boltban már kapható a kapribogyó. Pár hozzávalóból egy igazán különleges krémet hozhatunk össze, és repülőjegy nélkül utazhatunk a napfényes délre.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!


Fedezd fel a világ ízeit velünk:

Forrásunk volt

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

A szívednek sem jó, ha túl sokat, vagy túl keveset...

Sokszor hallunk a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hatásairól: a pihenés kell az agynak, a mentális egészségnek, az izmoknak, gyakorlatilag minden egyes szervnek a szervezetünkben. Ez alól a szív sem kivétel: egy friss kutatás szerint a 6-7 óránál kevesebb vagy több alvás komolyan megterhelheti az egyik legfontosabb szervünket.