Nyers táplálkozás – jó ez nekünk?

A nyers táplálkozás hagyománya messzire nyúló gyökerekkel ágazik a múltba: már az ősember is rengeteg bogyós gyümölcsöt, mindenféle terméseket fogyasztott eredeti állapotában.

Abban általános a megegyezés, hogy a zöldségek és gyümölcsök manapság is feldolgozatlan formájukban tartalmazzák a legtöbb vitamint és ásványi anyagot, melyek a hőkezelés hatására (negyven fok fölött) sajnos megsemmisülnek. A nyers táplálkozás ezért arra buzdít, hogy az ételeket olyan formában vegyük magunkhoz, ahogy azok megtermettek: sütés-főzés nélkül, úgy, hogy még a legtöbb, számunkra hasznos energiát tartalmazzák.

Csapvíz kontra ásványvíz >>

Persze manapság ezt nem túl könnyű megvalósítani, hiszen ez az életmód mindenféle előzetes kezeléstől mentes növények fogyasztását írja elő: fagyasztás, párolás sem megengedett, friss hajtások, zsenge termések illeszthetők bele az étrendbe. Úgy tartják, hogy az állati termékeknek, például egy szelet marhasültnek, nincsen semmilyen olyan energiatartalma, ami hasznos lehet az emberi szervezet számára, tehát nincs szükségünk húsra ahhoz, hogy egészségesek maradjunk, sőt. Arra csak a szuperélelmiszerek képesek, a frissen termelt és szedett termések, melyek új lendületet adnak a szervezetnek.

Legalapvetőbb még az is, hogy semmilyen adalékanyagot, tartósítószert vagy ízfokozót, tehát mesterséges anyagokat nem tartalmazhatnak az élelmiszereink, azok csakis természetes formájukban fogyaszthatóak persze itt nem a fűszerekre gondolunk mint ízfokozókra, hanem az élelmiszergyártásban használt szintetikus összetevőkre. A nyers étkezésnek egyik válfaja a nyers vegán, ami olyan mértékben törekszik a természetességre, hogy kizárólag nyers és tisztán növényi eredetű táplálékokat engedélyez. A nyers ételek elkötelezettjei egyébként igyekeznek organikus eredetű ételeket magukhoz venni, egyik irányzatuk például csakis bio módon előállított élelmiszereket engedélyez.

Saláták receptjei között itt válogathatsz >>

Akárhogyan is, a nyers ételek kultuszában lehet igazság: a friss, vitaminban bővelkedő növények nagy mennyiségű fogyasztása biztos, hogy használ a testünknek, lelassítja az öregedési folyamatokat és felturbózza az immunrendszert. Persze léteznek ételek – pl: gazpacho, gyors krémlevesek –, melyeket egyébként is nyersen fogyasztunk, különösen nyáron. Ha valaki rászánja magát erre az életmódra vagy már hosszabb ideje nyers étkezést folytat, szívesen vennénk, ha beszámolna nekünk a tapasztalatairól!

Az ÖkoSalty korábbi cikkeiért ide kattints! >>

Hozzászólások

Törölt felhasználó

Ajánlom figyelmetekbe a NoSalty szakácsát Krisztinát, aki Raw réven számos nyers étek receptjét töltötte fel. A "cukkini-tésztát" magam is jó párszor elkészítettem már, nálunk mindenki szereti, minden nyáron többször is felkerül az étlapra. Nyers receptek Krisztinától: http://www.nosalty.hu/recept/cukkini-teszta-izletes-paradicsomszoszban http://www.nosalty.hu/recept/cukkini-teszta-alfredo-szoszban http://www.nosalty.hu/recept/erlelt-mandulasajt-fuszerekkel http://www.nosalty.hu/recept/vanilia-fagylalt-raw-konyhajabol http://www.nosalty.hu/recept/vitamindus-tejmentes-kivijoghurt http://www.nosalty.hu/recept/tejszinhab-tej-nelkul És egy leny?göz? édesség, amit régóta tervezek elkészíteni (csak még nincs meg a kell? bátorságom hozzá): http://www.nosalty.hu/recept/bananpalacsinta-vaniliakremmel Üdv: Vera

Címlapról ajánljuk

További cikkek