Hogyan lehet biztonságosan lefogyni mindössze 6 hét alatt?

Fogyni akarsz? Nem vagy könnyű helyzetben. Az otthoni munkavégzéssel például csökkennek a napi lépésszámok, kényelmessé válik az étkezés.

Ha gyorsan fogynál, ne tedd!

A rövid távú, koplalásra épített fogyókúra és a kényszeres testmozgás ugyan hozhat eredményeket, de ezek nem fenntarthatók hosszú távon, és nem is tartoznak az egészséges súlyvesztés kategóriájába. Tai Ibitoye táplálkozáskutató szerint érdemes kerülni a divatos fogyókúrákat. Azt mondja, az egészséges táplálkozásnak a szabadságot, és nem a korlátokat kell képviselnie. Mert az emberek, akik biztonságos, elérhető és fenntartható célokat tűznek ki maguk elé, magabiztosabbá válnak. A reális célok hozzásegítenek, hogy hosszú távon is tartsuk a súlyunkat.

Hetente mennyit?

Ibitoye szerint heti kb. 0,5-1 kg az egészséges és reális cél a fogyásban. Az, hogy ez a szám pontosan kinek mennyi, az egyéntől és az élethelyzettől függ. A fogyás 80 százalékban függ az étrendtől, és 20 százalékban a testmozgástól egyes fitness-szakértők szerint. Vagyis az az ideális, ha a súlyvesztés 6 hét alatt 3-6 kilogramm között van. Ibitoye szerint a fogyás kapcsán mindent józan ésszel érdemes megközelíteni, hogy a súlyvesztés biztonságos és fenntartható legyen. Nem tanácsolja, hogy egész élelmiszercsoportokat drasztikusan, mindenféle orvosi indok nélkül elhagyjunk, és hogy speciális élelmiszerektől, kiegészítők vagy tabletták szedésétől várjunk fogyást.

Sok fogyni vágyó téved, amikor tudatosan korlátozza lehetőségeit, vagyis hetekre kizár bizonyos ételeket a táplálkozásából. Az ilyen étrendhez való ragaszkodás hosszú távon nagyon nehéz, és nem is egészséges. A szakértő azt javasolja, rendszeresen - akár időpontok kitűzésével segítve magunkat - étkezzünk. A rendszeres és kiegyensúlyozott táplálkozásba a snackek is beleférnek szerinte. A zsír-, só- és hozzáadottcukor-tartalmú ételek és italok mennyiségének csökkentése fontos. A sütemények, kekszek, desszertek, cukorral édesített italok nem szükségesek a kiegyensúlyozott étrendbe.

Cél, hogy növeljük a gyümölcs- és zöldségfogyasztást, mert a legtöbben nem eszünk eleget ezekből. A gyümölcsök és zöldségek általában alacsony kalóriatartalmúak, magas a rosttartalmuk, a fogyasztásuk által hosszabb ideig érezhetjük magukat eltelve. Fontos vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaznak, amelyek nélkülözhetetlenek a test általános egészségi állapotához és jóllétéhez. A fentiek betartásával és a rendszeres testmozgással a drasztikus fogyás helyett tudatos diétát tartva érhetjük el hosszú távú céljainkat.

Ezeket olvastad már?

Mintaétrend: DASH-diéta

Az USA-ban a 2014-es év legegészségesebb étrendjének kiáltották ki a DASH-étrendet. Lássuk, hogyan illeszthetőek össze a diéta alapelvei és a hazai megszokott ételek!

Szabó A

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

12 RAKOTTAS, ami ebédre vagy vacsorára is tökéletes

Elő a tepsit vagy jénait, és jöjjenek az izgalmas rétegek: mehet bele rengeteg zöldség, amennyit nem szégyellünk, tészta, krumpli, hússzeletek vagy darált verzió is, tejföl, tejszín, joghurt, de akár ezek vegán megfelelői is...és irány a sütő!