A legegészségesebb zöldség?

Van, aki egyenesen ezt állítja a brokkoliról. Megmutatjuk mi minden rejtőzik benne!

A brokkoli sokoldalúan felhasználható zöldségféle - készíthetünk belőle püré- vagy krémlevest, kitűnő köretnek önmagában vagy más zöldségekkel keverve, rakott ételek alapja lehet, de akár nyersen is keverhetjük salátánkba. Alacsony energia- és szénhidrát tartalmú, így nagyon jól illeszthető fogyókúrás étrendbe is, magas élelmi rost tartalma segíti az emésztőrendszerünk működését, magas folsavtartalma miatt ajánlom a babát tervező vagy már babát váró nők részére*. Ha víz helyett pároló betét felhasználásával gőzben főzzük a brokkoli rózsákat, akkor még többet tehetünk azért, hogy értékes vitamin- és ásványi anyag tartalma szervezetünkben minél nagyobb mértékben hasznosulhasson.

Kiválogattunk nektek 5 brokkolis köretet, de ha krémlevest vagy egytálételt készítenétek belőle inkább, nézzetek körül további brokkolis receptjeink között!

  1. 1.

    Párolt hal zöldségkörettel

  2. 2.

    Csőben sült resztelt krumpli brokkolival

  3. 3.

    Fűszeres szűzérme brokkolival és krumplival

  4. 4.

    Brokkolis csirkemell

  5. 5.

    Serpenyős lazac brokkolis körettel

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek