Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Ezzel a 9 szokással hagyj fel AZONNAL, ha fogyni szeretnél

„Valódi", tartós fogyást csak kemény munkával lehet elérni. Ennek egyik első feladataként szabaduljunk meg az alábbi 9 szokástól!

A sikeres fogyásnak számos eleme van – oda kell figyelni a kalóriabevitelre, a tápanyagok minőségére, mennyiségére és arányaira, nagy valószínűséggel át kell alakítani a napirendünket, az étkezési ritmusunkat stb. Van azonban néhány olyan szokás, amivel mindenképpen érdemes felhagynunk. Most vessünk egy pillantást ezekre!

1. Felejtsd el a gyors sikert ígérő diétákat!

Ahogy korábbi cikkemben már bemutattam, van néhány jellemző, ami alapján könnyen felismerhetjük a hosszútávú eredményekhez nem vezető diétákat. Akármekkora túlsúllyal is küzdünk, meg kell érteni, hogy az egyik diétából a másikba ugrálás, a diétás könyvek felvásárlása, a kampányszerű fogyókúrázás nem fog tartós eredményekhez vezetni.

A sikerhez mindig figyelembe kell vennünk a jelenlegi egészségi állapotunkat, az életmódunkat, a lehetőségeinket. Érdemes szakemberhez dietetikushoz, edzőhöz, de akár pszichológushoz is fordulni, hiszen így kaphatunk személyre szabott tanácsokat. Azt azonban ne felejtsük, hogy a munkát nekünk kell elvégeznünk, a szakemberek támogatóink ezen az úton.

2. Hagyj fel az irreális célokkal!

Az ideális fogyás üteme fél-1 kg mínusz hetente. De kilogrammok csökkenése sem minden, ha sikerül bevezetnünk a rendszeres mozgást az életünkbe, változni fog a testösszetételünk (az izomszövet javára), változni fognak testünk méretei (pl. has-, derék-, comb-, karkörfogat stb.), ezeket is érdemes rendszeresen mérni.

Testsúlycsökkenésünkhöz kisebb, fokozatos célokat tűzzünk ki! Először például mínusz 5 kilót, aztán a következő mínusz 5 kilót stb.

3. Nem igaz, hogy nincs rá időd

Gondoljuk át a napirendünket, mi mindenre szánunk időt az egészségünk rendbetétele helyett. Hajítsuk félre a kifogásokat!

Ez is fejben dől el, keressünk az életmódunkba beilleszthető mozgásformát! Egészségünket helyezzük a prioritási lista dobogós helyére, ha ép testben szeretnénk leélni az életünk hátralévő részét.

4. Kérj segítséget!

Ne szégyelljük magunkat, ne bújjunk el! Ha az elmúlt 5-10 évben nem sikerült egyedül megszabadulnunk a felesleges kilóktól, akkor nem valószínű, hogy a következő 5 évben sikerülni fog. Forduljunk szakemberhez, álljunk össze barátainkkal, keressünk segítő csoportokat!

5. Legyél reális az étkezéseddel kapcsolatban!

Gyakran alulbecsüljük a napi energiabevitelünket. Vezessünk étrendi naplót, ismerjük meg, hogy hány kalóriára van szükségünk egy nap – majd próbáljuk meg összevetni a kettőt!

6. Felejtsd el az „egészséges" ételeket!

A sikeres, tartós fogyásnak nem az „egészséges„-nek titulált élelmiszerek a kulcsai. Bármilyen termékre is húzza rá ezt a jelzőt a gyártó, ne dőljünk be neki. A csomagoláson szereplő „fittnesz”, „egészséges„, „cukormentes”, „light" jelzők nem jelentenek garanciát arra, hogy az adott termékek egészségesebbek, vagy a fogyókúrába jobban beilleszthetőek lennének. Ne várjunk csodát tőlük.

7. Ne becsüld túl a fizikai aktivitásodat!

A séta, a lépcsőzés, a bringával munkába járás segít izmaink aktívan tartásában, de a fogyáshoz önmagukban nem elegendőek. Ehhez elengedhetetlen az energiamérleg figyelembevétele – a megfelelő intenzitású, gyakoriságú, típusú edzéssel az energiafelhasználásunkat növelnünk kell.

8. Ne pótold vissza a ledolgozott kalóriákat!

A nagyobb fizikai aktivitáshoz magasabb napi energiamennyiség járhat – ez azonban nem jelenti azt, hogy bármennyit, bármit ehetünk, tekintettel arra, hogy a fő cél, hogy a felhasznált energia mennyisége meghaladja a bevitt kalóriák mennyiségét. Ha egy lendülettel visszapótoljuk, amit az edzésen elhasználtunk – nem nagyon fogunk előrébb jutni.

9. Ne várd a csodát!

Az évek, évtizedek alatt ránk rakódott kilók egyik fő jellemzője, hogy nagyon ragaszkodnak hozzánk. Ne várjunk csodát, ha nem dolgozunk meg érte rendesen. Azt azonban a magam nevében és a tapasztalataim alapján garantálhatom, hogy a kitartó, rendszeres, megfelelő munka tartós eredményekkel jár. Légy kitartó, türelmes, és fegyelmezett – leld örömedet az új életedben!

Ezeket olvastad már?

(via about health)

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!