Ezekkel az ételekkel küzdhetsz a szezonális depresszió ellen

Idén a szezonális depressziót még a koronavírus-járvány miatti korlátozások is megfejelik – nem csoda, ha rosszabbul viseli az ember. Az alábbi ételek segíthetnek egy kicsit könnyebben venni a megpróbáltatásokat.

A szezonális depresszió legfőbb megkülönböztető jele a hagyományos depresszióhoz képest az, hogy csak az év bizonyos szakaszában jelentkezik, egyébként minden tünete megegyezik vele. Szakemberek a szociális kapcsolattartást, a rendszeres testmozgást és az egészséges étkezést ajánlják a tünetek enyhítésére, az utóbbiban az alábbi élelmiszerek segíthetnek.

Sovány fehérjék

Fontos, hogy ne adjon még egy lapáttal a problémáidra az éhség, ezért figyelj oda arra, hogy eleget egyél akkor is, ha éppen semmihez nincs kedved (még talán az evéshez sem). A magas zsírtartalom azonban ilyenkor nem tesz jót a hangulatodnak, ezért inkább az olyan sovány fehérjéket válaszd, mint a csirkemell vagy a pulykamell.

Bogyós gyümölcsök

A stressz csak ront a depressziós tüneteken, a bogyós gyümölcsök pedig képesek lehetnek arra, hogy gátolják a szervezetben a kortizoltermelést, amit stresszhormonnak is nevezünk. Persze nincs olyan hatása, mint egy antidepresszánsnak, de ha rosszul érzed magad, segíthet egy kis gyümölcs a helyzeten.

Zab

Kutatások bizonyítják, hogy a zabban található folsav olyan hatásokat vált ki az agyban, ami javítja a hangulatot. Van némi tudományos bizonyíték arra is, hogy esetleg a szerotonintermelést segítheti elő, és a szervezet a folsavat használhatja ahhoz, hogy előállítja a hormont – de erre egyelőre mindent eldöntő bizonyítékok nincsenek. Az viszont biztosnak tűnhet, hogy a hangulatjavításban segíthet.

Étcsoki

Az étcsokiban található polyphenol egy antioxidánsféle, ami segít a hangulat javításában. Valójában nem is a csoki, hanem a kakaó a lényeg, így minél magasabb kakaótartalmút vásárolsz, annál jobb. Hasonló hatással van a főzött kakaó is, sőt, legfrissebb kutatások szerint még a memóriád is javulhat, ha rendszeresen fogyasztod.

Banán

A banánban triptofán található, ami segít természetes módon megnyugodni. Ezen kívül energiát is adhat a benne található természetes, cukorból érkező szénhidrátok miatt, a kálium pedig az agyadat táplálja. Ráadásul ez a gyümölcs tele van magnéziummal is, ami javítja az alvásminőséget, és csökkenti a szorongást - mindkettő nagyon fontos a szezonális depresszió esetében.

Pulykahús

A pulyka a magas fehérjetartalma miatt is nagyon fontos tápanyagforrás, de többek között ebben a húsfélében is található a triptofán nevű aminosavból, ami nyugtatóan hat a szervezetedre. Ezen kívül melatonin, azaz alvási ciklust irányító hormon is van benne – nem csoda, hogy egy kiadós pulykavacsora után nyugodt és fáradt leszel. Ha szenvedsz a szezonális depressziótól, egyél gyakrabban pulykahúst!

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!

Ezeket olvastad már?

Forrásunk volt.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

6 étel, amit soha ne egyél meg nyersen

Vannak olyan ételek, amelyeket inkább nyersen kéne fogyasztanunk, hogy a bennük lévő tápanyagok ne illanjanak el főzés közben (ilyen a brokkoli vagy a fokhagyma), azonban akadnak olyan ételek is, amelyeket pont, hogy csak hőkezelés után szabad megennünk. Mutatjuk, melyek ezek!