Apró kincsek a konyhában: ezért egészséges a szezámmag

Tudtad, hogy a szezámmag megkönnyíti az emésztést, javítja a bőr egészségét, és a szezámmagolaj felhasználható a hajnövesztéshez?

A szezámmag a szezámnövény termése. Ez a világ egyik legrégebbi olajos növénye, ami kb. egy méteres magasságú, lágyszárú trópusi növény. A szezámmag nagyon kicsi, körülbelül 2 mm széles és 3-4 mm hosszú. Bár olajos magról van szó, a szezámmag zsírtartalma egészséges fajta, ezért az egész világon alkalmazott növényi olajok egyike. Az apró magvaknak enyhe, diós ízük van. Nyersen is fogyaszthatók, de sülteknél, salátáknál és díszítésként is megállják a helyüket.

A szezámmag tápértéke magas, 100 gramm 573 kalóriát tartalmaz. Ezenkívül csaknem 50 gramm zsír is van benne, annak 85%-a pedig egészséges zsír. A szezámmagok rengeteg B6-vitamint, tiaminot és niacint tartalmaznak, de van bennük kalcium, réz, magnézium, vas és foszfor is. Ha stresszelsz, vagy fáj a fejed, esetleg magas a vérnyomásod, szezámmagolajat is használhatsz a problémákra. A szezámmagolaj csökkenti a gyulladást, kontrollálja a cukorbetegséget, javítja a száj egészségét és az anyagcserét.

Nehéz elhinni, de ezek a kis szezámmagok lenyűgöző mennyiségű rostot tartalmaznak. A rost kulcsfontosságú az egészséges emésztés szempontjából, elősegíti a vastagbél zavartalan mozgását. Ily módon a rost megakadályozza a bélelzáródás esélyét. Sőt, serkenti a perisztaltikus mozgást, amely a vékonybélre jellemző, amikor élelmiszereket dolgoz fel. A szezámmag fogyasztása közvetlenül összefügg a gyomor-bélrendszeri problémák - például a székrekedés vagy a hasmenés – kialakulásának csökkentésével.

A szezámmag egészségesen tartja a szívet

Rosttartalma a szívnek is jót tesz. Az artériák és az erek rossz koleszterinszintjét csökkenti, ezért a szezámmag megakadályozhatja az olyan betegségeket kialakulását, mint a szívroham, az agyvérzés és az érelmeszesedés. A rézben gazdag szezámmag segíthet számos gyulladásos tünettel járó betegség, például ízületi gyulladás leküzdésében.  A szezámmag réztartalma elengedhetetlen az erek falainak megerősítéséhez, mivel a vékonyabb falak nagyobb eséllyel szakadnak meg. A magok fogyasztása erősíti a csontokat és az ízületeket is.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!

Ezeket olvastad már?

Forrásunk volt.

Hirdetés

Támogatott tartalom

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Heti Menü – Nyári egytálételek hússal és hús nélkül, 7...

Különleges egytálételekkel, baszk lecsóval, töltött kápiával, könnyű rakott kellel, tojásos nokedlivel, de meggy-, karfiol-, zöldség- vagy karalábélevessel is készültünk a hétre, nem is beszélve a szezonális édességekről. Áfonyás keksz, málnahab, citrompite, csokifagyi, meggyes piskóta? Nehéz lesz választani! Heti menü itt: