13 étel kedvencemből, a patisszonból

Ha veszünk egy nagy levegőt és tőlünk telhető legkisebb resztlivel megpucoltuk a kanyargós patisszont, akkor kalandra fel, mert nagyon finom ételeket lehet készíteni belőle!

A tavaszi zsengék közül nekem a patisszon a kedvencem. Csak rá kell szánnom magam a kemény, girbegurbán kanyargó héj pucolására, és máris készülhetnek a jobbnál jobb ételek.

A patisszon a tökfélék családjába tartozik, ennek megfelelően tápértéke a családtagokéra jellemző. Magas víztartalmú zöldség, amelyből 10 dkg mindössze 18 kcal (!). Alacsony szénhidrát (4 g/100g) és magas káliumtartalmú, tökéletesen beilleszthető az egészséges, kiegyensúlyozott és a testsúlycsökkentő étrendbe is.

Összegyűjtöttem most receptjeink közül 13 kedvencemet, de ha ez kevés nektek, nézzetek még körül a többi patisszonos recept között!

Olvastad már?

Nem cöliákiás gluténérzékenység

  1. 1.

    Töltött patisszon Tomatotree konyhájából

  2. 2.

    Tonhalas rakott patiszon

  3. 3.

    Töltött tök és patisszon sütőben sütve

  4. 4.

    Rakott patisszon

  5. 5.

    Fasírttal töltött patiszon kaporöntettel

  6. 6.

    Rácos patiszon

  7. 7.

    Patisszonos lecsó rizzsel

  8. 8.

    Májjal töltött patiszon

  9. 9.

    Kókusztejes kapros vegán patiszonfőzelék

  10. 10.

    Ratatouille - francia lecsó hajdinával

  11. 11.

    Alternatív patisszon

  12. 12.

    Párolt zöldségek köretnek

  13. 13.

    Patisszon torta

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Meglepő, de a krumpli elképesztően egészséges, ha jól készíted el

Jellemzően nagyon rossz híre van a krumplinak, és csak kevesen tudják, hogy ha nem zsírban vagy olajban tocsogva, esetleg két kiló vajjal készítik, nagyon is egészséges zöldségről van szó. Sőt, ha a tápanyagsűrűséget nézzük, a burgonya nagyon sok más, sokkal egészségesebbnek tartott zöldséget és gyümölcsöt is kenterbe ver.