Így egyél több zöldséget, ha nem szeretnél, de muszáj

Bármilyen okból több zöldséget kell fogyasztanunk, de csak azért sem tudjuk rávenni magunkat? Az alábbi önbecsapós „átverésekkel” lehet, hogy menni fog.

Szóval nem szeretjük a zöldségeket? Ez van, megesik. Nem lehet mindenkinek sztenderdizált ízlése, még akkor sem, ha néha úgy tűnik, efelé akar haladni a világ. Mégis előfordulhat, hogy rákényszerülünk a zöldségfogyasztás növelésére – állhat a háttérben egészségügyi ok vagy valamilyen fogadalom/kihívás, amit elhamarkodottan tettünk. Mindegy is, ha egy ilyen helyzet előtt állunk, nem lesz egyszerű dolgunk zöldségutálóként. Szükségünk lesz majd tehát néhány olyan alapanyagra és ételre, amelyek segítségével szinte „titkon”, fű alatt javíthatjuk a zöldségfogyasztás mértékét. Jöjjenek most ezek, szépen sorban!

Így egyél több zöldséget, ha nem szeretnél, de muszáj

Csírák

Furcsa lehet, hogy ezzel kezdünk, hiszen az átlagos zöldségekhez képest a zöldségcsírák már „haladó szintű” alapanyagnak tűnhetnek. De ne dőljünk be nekik: abszolút nincs erőteljes ízük, szinte bármibe beleszórhatjuk őket, így anélkül ehetünk valami egészségeset, hogy nem is tudunk róla.

Leveles zöldek

Szintén nincsen penetráns „zöldségízük”, egészen kellemes a legtöbb levél aromája (talán a sóska a legmarkánsabb). Ráadásul megpárolva szinte eltűnnek ételekben: tehetjük őket rántottába, levesbe, egytálételbe, rakottasokba. Nyersen pedig beleturmixolhatjuk egy gazdag smoothie-ba, bár így jobban átüt az íze.

Konzerv hüvelyesek

Tele vannak egészséges növényi fehérjével, és szinte olyan, mintha nem is zöldségek lennének: az állaguk krémes, az ízük szinte semleges, és pofonegyszerűen alakítható/befolyásolható. Ráadásul olyan közönségkedvenc fogásokban is szerepelnek, mint a bableves vagy lencsefőzelék.

Zöldségpürék

Készítsünk köretként püréket főtt zöldségekből. A krémes állag és a selymes íz eltereli majd a figyelmünket arról, hogy zöldségeket eszünk. Ha pedig valamilyen sült hús és gabona mellé párosítjuk, könnyedén beilleszthetünk egy egészséges komponenst egy amúgy nem túl változatos étkezésbe.

Tésztaszószok

Egy ízletes paradicsomos tésztaszósz nem csak paradicsomot tartalmazhat – belereszelhetünk vagy belefőzhetünk más delikvenseket is, amelyek így megbújnak majd az édeskés gyümölcs leple alatt. Indítsuk a szószt hagymával, reszelt répával, zellerrel, de kerülhet bele édesburgonya, sütőtök vagy konzerv hüvelyesek is. Hagyhatjuk darabosra, de pürésíthetjük is, ha úgy szimpatikusabb.

Szendvicskrémek

A reggelibe/vacsorába is belecsempészhetjük a zöldségeket, ha egyszerű és gyors szendvicskrémeket készítünk – ezt vaj, margarin vagy kenőmájas helyett kenhetjük a kenyérre, és ugyanúgy megpakolhatjuk sonkával, sajttal, ahogy tetszik.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon, a Viberen, a TikTokon vagy a YouTube-on!


Még több zöldséges téma:

Hirdetés

Támogatott tartalom

Hirdetés

Támogatott tartalom

Címlapról ajánljuk

További cikkek