Top 15+1 desszert avokádóval

A vegán, a paleo, a nyers étrendek alkalmazzák szeretettel az avokádót édes krémekben. Vajon tényleg egészségesebbek lesznek tőle a desszertek?

Az avokádóra gyakran hivatkoznak "szupergyümölcsként", különösen az amerikai egészséges táplálkozással foglalkozó cikkekben. Tekintettel arra, hogy hazánkban nem terem meg ez a gyümölcs, itthon étrendi szerepe azért jóval kisebb, mint az óceán túloldalán, bár az itthon is egyre népszerűbb paleo, vegán, nyers étrendek receptjeinek egyik kedvelt alapanyaga. Ma már a zöldségesek nagyobb részében kaphatunk avokádót, így érdemes néha kipróbálni.

Én bevallom őszintén, eddig édesség formájában nem fogyasztottam, csak sós avokádókrémként vagy nyersen, vékonyan szeletelve szendvicsbetétként. De egy ideje már izgat az avokádóból készíthető csokikrém kérdése, így hamarosan tervezem kipróbálni.

Olvastad már?

Top 15 klassz palacsinta zabpehellyel

Az alábbi listából is látszik azonban, hogy nem csak csokikrémet lehet avokádóból készíteni, hanem számos egyéb édesség, desszert hozzávalója lehet. Azt azonban érdemes fejben tartani, hogy bár az avokádó felhasználásával növeljük ételeink tápértékét, hiszen gazdag élelmi rostokban, folsavban és értékes többszörösen telítetlen zsírsavakban, pont ez utóbbi tulajdonságának köszönhetően nem tekinthető alacsony kalóriatartalmú gyümölcsnek. Azaz a belőle készült desszertek sem feltétlenül alacsony energiatartalmúak, nem illeszthetőek be korlátlanul sem a kiegyensúlyozott, sem a testsúlycsökkentő étrendbe. Tekintsük inkább változatosságot biztosító alapanyagnak, különlegességnek, sem mint mindentudó csodagyümölcsnek.

Fussátok át az alábbi receptgyűjteményt, és ha számítanak a kalóriák is, a receptekben szereplő cukrot cseréljétek le energiamentes édesítőszerre!

  1. 1.

    Jagger pite

  2. 2.

    Avokádós túrókrém

  3. 3.

    Avokádókrémes céklás csokitorta csoki nélkül

  4. 4.

    Avokádós-gyümölcsös szelet

  5. 5.

    Barackos-diós nyers csokitorta

  6. 6.

    Nyers mississippi mud pie

  7. 7.

    Csokis avokádókrémmel töltött szilva

  8. 8.

    Mangókrémes avokádókrém

  9. 9.

    Mogyoróvajas vegán csokoládés sajttorta

  10. 10.

    Egészséges avokádós-túrós csokikrém

  11. 11.

    Vegán házi joghurt

  12. 12.

    Paleo nyers kiwitorta

  13. 13.

    Nyers csokipuding

  14. 14.

    Csokoládés pohárkrém avokádóból

  15. 15.

    Csokibomba avokádóval

  16. 16.

    Avokádós csokimousse

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Meglepő, de a krumpli elképesztően egészséges, ha jól készíted el

Jellemzően nagyon rossz híre van a krumplinak, és csak kevesen tudják, hogy ha nem zsírban vagy olajban tocsogva, esetleg két kiló vajjal készítik, nagyon is egészséges zöldségről van szó. Sőt, ha a tápanyagsűrűséget nézzük, a burgonya nagyon sok más, sokkal egészségesebbnek tartott zöldséget és gyümölcsöt is kenterbe ver.