Top 10 könnyű padlizsános köret

Töltve, rakva, salátába, mediterrán vagy keleti fűszerezéssel - mindenhogy nagyon szeretem ezt az alacsony kalóriatartalmú zöldséget. Ezúttal fogyasszuk köretként!

Amikor én még gyermek voltam, akkoriban nem igazán volt ismert a padlizsán hazánkban. Szerencsére ez ma már nem igaz, kapható gyönyörű mély lila színben, fehér színben vagy akár csíkosan is, ismerhetjük törökparadicsom vagy tojásgyümölcs néven is. Nálunk a kertben sajnos nem terem meg, de a minap olasz nyaralásunk során a kemping kiskertjében szemet gyönyörködtetően csüngtek a zsenge kis zöldségek a palántákon.

Zöldségtársaihoz hasonlóan alacsony energiatartalmú - 10 dkg mindössze 25 kcal - és magas élelmi rost tartalmú. Rendkívül változatosan elkészíthető - használhatjuk salátákban, jól grillezhető és bár íze is jellegzetes mégis nagyon jól harmonizál a mediterrán vagy akár a kissé egzotikusabb, keleti fűszerezéssel is. Készíthetünk belőle isteni krémeket, tölthetjük hússal, gombával, rakva is kiváló ételt, fogyaszthatjuk köretként vagy egytálételként is.

Most összegyűjtöttem nektek 10 db, adagonként kevesebb, mint 300 kcal és 30 g szénhidrát tartalmú, köretként elkészíthető padlizsánételt. Irány a zöldséges!

(Az egyes ételek energiatartalmát a receptnél a „kalória” fülre, szénhidrát tartalmát a „tápanyag” fülre kattintva ismerhetitek meg.)

  1. 1.

    Gombás padlizsán

  2. 2.

    Sajtos padlizsánkarikák

  3. 3.

    Szíriai padlizsánsaláta

  4. 4.

    Sült padlizsán paradicsomos joghurtmártással

  5. 5.

    Zöldfűszeres sült zöldségköret

  6. 6.

    Padlizsán bartá

  7. 7.

    Grill zöldségtál

  8. 8.

    Joghurtos padlizsánsaláta

  9. 9.

    Ratatouille 4.

  10. 10.

    Korianderrel töltött padlizsán tekercs

Hozzászólások (0)

Címlapról ajánljuk

Színes-illatos citrussaláta, amitől biztosan boldogabb lesz a tél

A tél nem éppen a salátázás időszaka, legalábbis papíron, a színekre, harsanós zöldekre és gyümölcsökre, a vitaminra (na meg a karcsúbb alakra) viszont ilyenkor is vágyunk, sőt. Főzzünk abból ami van, azaz jelen esetben főznünk sem kell: használjuk ki a szezon gyümölcseit, és dobjunk össze egy nagyon pikáns, nagyon színes citrussalátát édesköménylevelekkel!

Hering András

További cikkek

Ez történik, ha egy hónapig nem eszel húst és tejterméket

Egyre többen kezdik a hús elhagyásával az új évet: a Veganuár évről évre népszerűbbé válik, ami nem csoda, a húsfogyasztás visszafogása az egészségnek is jót tesz. Más kérdés, hogy a veganizmusnak milyen előnyei és hátrányai vannak – de az biztos, hogy rövid távon kifejezetten hasznos elhagyni az állati eredetű termékeket.