Tök, cukkini, patisszon

Itt a szezonjuk a tökféléknek, amelyek nagyon alacsony energiatartalmuk miatt kiválóan beilleszthetők a fogyni vágyók étrendjébe.

Tök, cukkini, patisszon - eljött a szezonja ezeknek a sokszínű, változatos formájú, zsenge tökféléknek. Rendkívül alacsony energia- és szénhidráttartalmuk miatt nagyon jól beilleszthetők a testsúlycsökkentő étrendbe, hiszen 10 dekájuk energiatartalma mindössze 17-20 kcal (!), szénhidráttartalmuk 3-4 g.

Elkészíthetjük őket levesnek, hagyományos főzeléknek, töltött- vagy rakott zöldségnek, lecsónak, egytálételnek - a változatok sora végtelen. És bár magam is nagyon kedvelem a rántott patisszont, a bundázást és bő zsírban sütést fogyókúránk idején inkább hanyagoljuk, és keressünk más, zsírszegény elkészítési módot.

Kiválogattam nektek 7 darab ételt, amelyek energiatartalma 300 kcal alatt van/adag.Próbáljátok ki őket bátran, irány a zöldséges!

(Az egyes ételek energiatartalmát a receptnél a „kalória” fülre, szénhidráttartalmát a „tápanyag” fülre kattintva ismerhetitek meg.)

  1. 1.

    Arab zöldséges serpenyő

  2. 2.

    Patisszonfőzelék

  3. 3.

    Padlizsános cukkinitekercs

  4. 4.

    Tökspagetti mediterrán zöldségmártással

  5. 5.

    Ratatouille a la L'ecsó

  6. 6.

    Grillezett cukkini

  7. 7.

    Alternatív patisszon

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Ez az 5 dolog kell a legfinomabb bundás kenyérhez

Készüljön reggelire vagy vacsorára, esetleg hétvégi dekadenciával ebédre, a bundás kenyérnek van néhány kritikus követelménye, amit nem érdemes elhibázni. Elő a tojással és a serpenyővel, süssük meg álmaink kenyerét!