Metélőhagyma, alias snidling, a mi kedvenc zsenge hagymafélénk

A snidling már neve miatt is a kedvenc hagymafélém kiskorom óta. Az ember azt érzi, mikor eszi, hogy ártalmatlan füvet legel, és azzal álltatja magát, hogy ez nem is igazi hagyma...a leheletünk viszont könyörtelenül elárul minket...nem baj, hisz' olyan finom és zsenge! Jöjjön a metélőhagyma.

metélőhagyma, németes nevén snidling (Allium schoenoprasum) a hagymaformák legkisebb méretű faja, a retró hidegtálak és saláták kedvenc kiegészítője, a pirosaranypöttyös szülinapi szendvicsek legfinomabb szórnivaló zöldje.

A metélőhagyma avagy snidling sokunk kedvenc zsenge hagymaféléje

Az utolsó fagyok után vetheted is!

A metélőhagyma magvetésére már március végén, április elején sor kerülhet, azaz nemsokára – melegház vagy cserép is megfelelő lehet számára. Gondozott, mélyen felásott talajba májusban ültessük át, méghozzá kisebb csomókban. Ha megerősödött, a föld feletti részt vágjuk le, és fogyasszuk el. Ősszel cserépbe ültethetjük, a világos, de nem túl meleg helyeket kedveli. Akár egész télen élvezhetjük, mint friss, zöld és igazán olcsó, mégis finom üde fűszernövényt.

Élettani hatásai

  • sok benne az illóolaj, a C-vitamin, A-vitamin
  • kálium és oxálsav is található benne, utóbbi miatt fogyasztása csak kismértékben javasolt
  • étvágygerjesztő és gyomorerősítő hatása is van

A metélőhagyma egész évben fogyasztható, de a legértékesebb télen. Zöld, fűszálra emlékeztető leveleinek íze a vöröshagymáéra és egyben a fok- és medvehagymáéra is emlékeztet. Csak nyersen érdemes fogyasztani - ajánlott ollóval lenyesni, és felaprítani. Nem szabad főzni és felesleges is, mert a hőkezeléstől az íze és illóolaja elillan.

Snidlingmártás - recept itt!

Miben használjuk?

Bármiben, ami elbír egy üde és friss hagymás ízt a tetején: díszítsük vele a szendvicsünket, szórjuk krémlevesekbe, salátákba dögivel, legyen az majonézes vagy olajos/vinaigrette öntetű, keverjük szendvicskrémekbe, tojáskrémbe, túrókrémbe, körözöttbe, kerülhet a pogácsába is, de egy hús- vagy halszelet tetején is finom lesz.

Forrás via és via.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

A szívednek sem jó, ha túl sokat, vagy túl keveset...

Sokszor hallunk a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hatásairól: a pihenés kell az agynak, a mentális egészségnek, az izmoknak, gyakorlatilag minden egyes szervnek a szervezetünkben. Ez alól a szív sem kivétel: egy friss kutatás szerint a 6-7 óránál kevesebb vagy több alvás komolyan megterhelheti az egyik legfontosabb szervünket.