Ezeket a természetes trükköket vesd be hasfájás ellen

A hasfájás az egyik legkellemetlenebb fájdalom a világon – és nagyon nehéz vele bármit is kezdeni. Szerencsére vannak olyan természetes megoldások, amelyek segíthetnek a helyzeten.

A hasfájás rengeteg más tünettel járhat együtt, de jelentkezhet magában is – a megfelelő természetes orvosság kiválasztása attól függ, éppen melyikkel van dolgod. A fájdalom fő oka nagyrészt a gyomorfal gyulladásában keresendő, ami a következő tünetekkel járhat:

  • hasi fájdalom
  • puffadás
  • túlzott böfögés
  • hányinger
  • étvágytalanság

Először is: várj egy kicsit!

A legtöbb enyhe hasfájás magától elmúlik idővel, és hasznos lehet, ha a hasmenésnél is kivársz, mivel az az ételmérgezés első tünete is lehet. Ehhez nem kell megromlott ételt enned, ha utazol, az idegen baktériumok ugyanúgy okozhatnak problémát. Ilyenkor hagyni kell, hogy a szervezetből távozzon, aminek távoznia kell.

Nem feltétlenül kell gyógyszer ahhoz, hogy elmúljon a hasfájás

Egyél joghurtot!

Ha olyan állandó gyomorproblémákkal küzdesz, mint például a puffadás, a joghurt segíthet jobb formába hozni az emésztőrendszeredet – főleg azok, amelyekben probiotikumok is vannak. Próbálj meg emellett kevés sót fogyasztani, mert ez visszatartja a vizet, és kerüld az olyan gázosító ételeket is, mint a keresztesvirágú zöldségek vagy a hüvelyesek.

Igyál tejet!

Néha a gyomorfájdalmat más is kíséri, például erős gyomorégés, vagyis a nyelőcső irritációja, ami gyakorlatilag égő vagy szorító érzés a gyomorszájnál és feljebb. Erre a legegyszerűbb otthoni gyógymód a tej, ami semlegesíti a gyomor által termelt savakat.

Igyál gyömbérteát!

A gyömbér gyökerét régóta sikeresen alkalmazzák gyomorpanaszok kezelésére.

Soha nem sikerült pontosan azonosítani, hogy a gyömbér miért hat ilyen jól az emésztésre, de egyes eredmények szerint felgyorsítja az élelmiszerek gyomorból a vékonybélbe jutását.

Akár akkor is jó megoldás lehet, ha csak túletted magad, és kényelmetlenül érzed magad.

Egyél még több rostot!

Ha a hasfájás mellé szorulás is társul, érdemes egy kicsit több rostot enned, hátha ez a probléma, és ezért fáj a gyomrod. Ha úgy érzed, hogy nem fogyasztasz eleget belőle, akkor egyél több gyümölcsöt és zöldséget, teljes kiőrlésű gabonát és babot, és indítsd a napot magas rosttartalmú gabonapehellyel vagy zabkásával.

Próbáld ki a fügét!

A füge tele van rosttal, ami elősegíti a székletürítést azoknál az embereknél, akik székrekedés miatti gyomorfájdalmakkal küzdenek. A rostok számos módon segíthetik az emésztőrendszert, többek között úgy is, hogy hozzájárulnak a bélmikrobiom egészséges egyensúlyának fenntartásához.

Forrásunk volt.


Még több egészséggel kapcsolatos tartalom:

Címlapról ajánljuk