Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Ez a 7 legegészségesebb zöld levelű saláta

A zöld levelű saláták köztudottan nagyon egészségesek, de néhányan közülük igazi nagyágyúk a tápanyagok tekintetében.

A kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozáshoz napi két-három bögre zöldség fogyasztása ajánlott, amit a szendvicsbe gyömöszölt salátalevélke, vagy muszájból megevett pár brokkoli nem fedez. Azonban nem minden zöldség, és nem minden zöld levelű egyforma tápanyagtartalmát tekintve.

Az amerikai Centers of Disease Control and Prevention a zöldségeket és gyümölcsöket vizsgálta, hogy megállapítsák, melyek képesek csökkenteni a krónikus betegségek kockázatát, ezért 17 alapvető tápanyag szempontjából értékelték őket. Minden vizsgált étel kapott egy tápanyagsűrűségi pontszámot, az eredmények 10,47 és 122,68 pont között alakultak. A zöld levelű saláták közül az alábbiak teljesítettek a legjobban.

Receptajánló:

Vízitorma

Elég ritka, de annál szuperebb zöld a vízitorma. Nem baj, ha nem ez az ételed alapja, mehet pár levél a saláta mixbe vagy köretként is remekül megállja a helyét. Az említett listán a zöld levelűek közül a vízitorma kapta a legmagasabb pontszámot, pontosan 100-at, ugyanis kiemelkedően magas a K-vitamin-tartalma, valamint olyan ásványi anyagok is vannak benne, mint a kalcium, kálium, magnézium, továbbá antioxidánsokat is tartalmaz.

Spenót

Popeye óta mindenki tudja, hogy sok spenótevéstől lehet nagynak és erősnek lenni. Sok más rajzfilmes fordulattal ellentétben ennek azonban van valóságalapja, a spenótban ugyanis rengeteg kalcium, rost, folsav, valamint az A- és C-vitamin van. A pontszáma is nagyon magas, 86,43 lett. Ha nem vagy oda a spenót ízéért, nem feltétlenül kell főzeléket enned belőle. Próbáld ki smoothie-ban vagy más kreatív módokon.

Fejes saláta

Klasszikus, mégis remek alap egy nagy tál zöldségbombához a fejes saláta, hiszen végtelen módon lehet kombinálni és ízesíteni, vagy mehet szendvicsbe és hamburgerbe is. Friss, könnyed íze mellett  azért is érdemes fogyasztani, mert nagy mennyiségben tartalmaz C-vitamint, karotint, B-vitamint, meszet, foszfort és vasat, valamint a gyomorfájdalmat is képes enyhíteni. A tápanyagsűrűségi skálán 70,73 pontot kapott.

Római saláta

A fejes saláta menő külföldi rokona a római saláta, ami amellett, hogy képes feldobni bármilyen unalmas szendvicset, nagyon egészséges. Mik is vannak benne? Kalcium, kálium, magnézium, C-, illetve K-vitamin. Cézár salátához, zöld juice-okhoz is remek, de a sütögetős szezon közeledtével akár a grillre is feldobhatod. A pontszáma 63,48 lett.

Fodros kel

A kelkáposzta népszerűsége az egekbe szökött az elmúlt években, de nem feltétlenül az íze miatt. A gyerekkori rossz emléket is felülírja, hogy a fodros kel (49,07 pont) rengeteg antioxidánst, illetve C- és K-vitamint tartalmaz. Ha önmagában annyira nem győzött meg ízben, mégis szeretnéd élvezni jótékony hatásait, csinálhatsz belőle mártogatóst vagy chipset.

Rukkola

A szárral érkező, fűszeres zöld tartalmaz kalciumot, folsavat, C- és K-vitamint, továbbá káliumot. Nagyon jól passzolnak a rukkolához (37.65 pont) a miso alapú salátaöntetek, a kesudió, de fűszeres aromája miatt jól állnak neki az édes gyümölcsök (fügével, nektarinnal, eperrel), illetve a cékla és a répa.

Jégsaláta

A jégsaláta híre nem feltétlenül a legjobb, és az egyik legalacsonyabb eredményt, 18.28 pontot ért el, de egyértelműen az egyik legnépszerűbb salátaalap roppanós leveleinek köszönhetően. A legjobb, ha frissen veszed, és nem csomagoltan. Van benne béta-karotin, nagy mennyiségben tartalmaz A-vitamint és káliumot. A hamburgerbe rejtve friss, zamatos élményt ad a húsos ételnek, de mexikói ihletésű kukoricasalátába is teheted.

Ezeket olvastad már?

via

Címlap kép: Getty Images

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!