Egészséges ételek, melyekből sajnos nem ehetünk bármennyit

Az egészséges, teljes értékű táplálkozás nemcsak abból áll, hogy a megfelelő ételeket fogyasztjuk, hanem abból is, hogy odafigyelünk a mennyiségekre.

Fontos, hogy tudjuk: csak azért, mert egy étel egészséges, sajnos nem fogyaszthatjuk korlátlan mennyiségben. Gondoljunk csak bele, mennyire egészséges ételnek számítanak az olajos magvak, azonban, ha nem tartjuk be az előírt mértéket, rengeteg plusz kalóriát vihetünk be velük, ez később elhízáshoz vezethet, ami pedig rengeteg betegség kialakulásának kockázatát növelheti. Nézzük, mennyit fogyaszthatunk az egészséges ételekből büntetlenül!

Banán

A banán igazán remek gyümölcsféle, hiszen tápanyagokkal és rostokkal látja el a szervezetet, segíthet csökkenteni a puffadást és kontrollálni az étvágyat. Napi kettőnél többet azonban nem érdemes belőle enni. A szakértők szerint ezen kívül még arra sem árt figyelni, hogy önmagában ne együnk banánt reggelire, hiszen bár egy rövid időre energiát ad, hamarosan újra megéhezünk, és fáradtabbnak érezhetjük magunkat.

Olívaolaj

Bármennyire is egészséges, mégis egy zsírról van szó, így érdemes mértékkel fagyasztanunk. Napi másfél evőkanálnyi mennyiség az, amely jó hatással lehet az egészségünkre. Az olívaolajnál érdemes kiemelni, hogy magas hőmérsékleten hevítve elveszíti a benne lévő értékes tápanyagok nagy részét.

Tej

A szakértők szerint a tejből maximum 3 csészényit, vagyis körülbelül 7,5 decilitert hatunk meg naponta. Persze ez csak azokra vonatkozik, akik nem küzdenek laktózérzékenységgel vagy tejallergiával.

Narancs

Bármennyire is fájdalmas, narancsból csak 1 darabot javasolnak a szakértők, ebben a mennyiségben benne van a napi C-vitamin-szükségletünk nagy része.

Este különösen ellenjavallt a fogyasztása, ugyanis magas savtartalma miatt kellemetlen emésztőrendszeri tüneteket észlelhetünk tőle.

Narancsból csak 1 darabot javasolnak a szakértők naponta

Fekete tea és kávé

Mind a kettőnek megvannak az egészségügyi előnyei, ha megfelelő mennyiségben isszuk őket. Fekete teából napi maximum 3 csésze javasolt, míg kávéból maximálisan 3-4 csésze ajánlott. Ezek azok a mennyiségek, amelyek nem zavarják meg az alvásunkat koffeintartalmuk miatt. De késő délután és este már ne nagyon fogyasszuk őket!

Forrásunk volt.


Még több egészséges élelmiszer:

Címlapról ajánljuk

8 húsmentesen izgalmas fogás, melybe bulgur főtt

A bulgur az alternatív köretfajták közül is kiemelt szerepben tündököl: mindenki imádja, legalábbis mi ezt tapasztaljuk. Íze a tarhonya, a rizs és a tészta között billeg, irtó gyorsan elkészül, felszívódása pedig kedvezőbb és lassabb, mint gondolnánk.

Nosalty

További cikkek