Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Bűnöztél? 3+1 tipp, hogy túllépj rajta!

Az egészségtudatos emberekkel is előfordul néha, hogy nem tudnak ellenállni egy íncsiklandozó, ám egészségtelen falatnak. De ettől még nem kell feladni a kitűzött célokat!

Egy életmódváltás során sokan belefutnak abba a hibába, hogy ha elcsábulnak egy csoki, fagyi vagy akár egy szelet pizza láttán, egyből felhagynak minden egészségtudatos cselekedettel. Halogatják a sportot, és összevissza esznek azzal a jelszóval, hogy ennek a napnak már úgy is mindegy. Pedig ez a legrosszabb, amit csak tenni lehet. Hiszen az alábbi négy apró lépéssel könnyedén helyrehozható minden.

1. Legyen az étkezés része!

Ha már tudod, hogy nem fogod megállni, hogy egyél aznap egy süteményt, egy adag csokoládét, akkor tedd valamelyik étkezésed részévé!

Nekem nemcsak esztétikai, hanem egészségügyi okokból is nagyon fontos a kiegyensúlyozott, egészséges étrend, mivel magam is inzulinrezisztens vagyok (sok-sok káros, kamaszkori diéta következményeként). Éppen ezért igyekszem erre nagyon odafigyelni, stresszesebb időszakokban mégis előfordul néha, hogy annyira megkívánok egy édességet, hogy egész nap csak azt várom, hogy végre egyek belőle. Tapasztalataim szerint ez az emberek legnagyobb többségével előfordul. Amennyiben olykor te is úgy érzed, hogy már képtelen vagy ellenállni a csábításnak, akkor is tarts mértéket, és válaszd a nassok cukormentes, teljes kiőrlésű verzióját. Arra pedig mindig nagyon figyelj, hogy a desszertet valamelyik étkezés részeként fogyaszd el, így nem fogod még jobban lelassítani az anyagcserédet, és biztosan nem fogsz két-három szeletet enni belőle.

Olvasd el kapcsolódó cikkünket!

3+1 otthon is elvégezhető gyakorlat a feszes fenékért

2. Mozogd le, de ésszel!

Ha úgy érzed többet ettél a kelleténél, fokozd aznap az aktivitásodat, is és az edzést is nyújtsd meg egy kicsit. Ez nem azt jelenti, hogy intenzívebben kell edzeni, hiszen, ahogy korábban írtam, a magas intenzitású edzéssekkel jóval kevesebb energiát használunk fel a zsírraktárakból. Hasznos lehet viszont, ha beépítesz egy izomfejlesztő, erősítő edzést is, vagy aznap növeled a cardioedzésed időtartamát 60 percről 90-re. Ilyenkor kifejezetten jó, ha már reggel elmész sportolni, mivel így egész nap sokkal jobb lesz a szervezeted inzulinérzékenysége is.

Aktivitásfokozásnak pedig már az is kiváló, ha csak hazagyalogolsz a munkahelyedről, sétálsz egyet a közeli parkban, vagy éppen lift helyett a lépcsőt választod.

3. Fejben dől el!

Tedd helyre a fejedben a dolgokat! Érdemes egyeztetni egy dietetikussal arról, hogy a diétád mennyire egészséges, hogy megfelelő gyakorisággal, megfelelő mennyiségben és minőségben táplálkozol-e. Sajnos még akkor is előfordulhat, hogy tudtodon kívül is van néhány táplálkozási hibád, ha már régóta egészségtudatosan étkezel. Amennyiben azt tapasztalod magadon, hogy rádtör a farkaséhség vagy folyton édesség után nyúlnál, mindenképpen fordulj szakemberhez.

+1. Vezess naplót!

Minden sokkal átláthatóbb lesz, ha naplóban vezeted. Így látod, hogy milyen időközönként, mennyit és mit eszel, és mellette mennyi energiát használsz fel a sporttal. Ilyenkor szembesülsz azzal is, hogy a napi étkezésed valójában milyen sok plusz falatot tartalmazott, és azt is megfigyelheted magadon, hogyha nem eszel eleget reggel, később sokkal nehezebben tudsz ellenállni a nassoknak.

Érdemes a táplálkozási naplót az edzésnapló mellett vezetni, így pontosan láthatod, hogy mennyi edzésmunkára volt szükséged ahhoz, hogy ne hízz vissza egy kilót sem az egészségtelen falatok miatt.

Persze különbséget kell tenni aközött, hogy valaki havonta egyszer csábul el egy egészségtelenebb süteményre, vagy rendszeresen, a kelleténél gyakrabban fogyaszt édességet, esetleg ízfokozókkal teli, zsíros gyorsételeket. Ebben az esetben természetesen teljes életmódváltásra van szükség, lehetőleg egy dietetikus szakember és egy képzett edző segítségével.

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!