Mutatjuk a legegészségesebb cukoralternatívákat

Ha szeretnénk az egészséges határokon belül maradni, akkor naponta maximum 6-9 teáskanálnyi cukrot fogyaszthatunk el – ám ez nem mindig sikerül, különösen, ha igazán édesszájúak vagyunk. De mi a megoldás ilyenkor?

Nos, a leginkább kézenfekvő megoldás, amit tehetünk, az a helyettesítés: olyan alapanyagokat kell keresnünk, amelyek megállják a helyüket a cukor helyett, de kevésbé egészségtelenek. A finomított cukor ugyanis nemcsak a vércukorszint-ingadozáshoz járul hozzá, de szó szerint függőséget is okoz, gyulladást generál a szervezetben, hosszú távon pedig hozzájárul a súlyfelesleg gyarapodásához.

Ezek a legegészségesebb cukoralternatívák

Ha tehát szeretnénk ezeknek elébe menni, itt az ideje, hogy megtegyünk néhány intézkedést a cukorbevitel csökkentésére. Nézzük, mit tehetünk!

Cukor helyett használjunk gyümölcspürét

Sütés közben az egyik legegészségesebb cukorhelyettesítő a pürésített gyümölcs. Talán nem is gondolnánk, de nagyon könnyű a hozzáadott cukor egy részét – vagy akár az egészet – kicserélni almaszószra, banánpürére vagy akár konzerv sütőtökre, hogy a desszertünk tápértéket és extra ízt kapjon.

És hogy hogyan csináljuk? Adjunk a keverékhez egy csésze pürésített gyümölcsöt minden lecserélt csésze cukor helyett. Arra viszont figyeljünk, hogy ilyen esetben a süteményhez hozzáadott folyadék mennyiségét is csökkenteni kell!

Természetes, ugyanakkor kézenfekvő megoldások

Választhatunk természetes édesítőszereket is, például juharszirupot, agavét vagy mézet. Ezek általában kevésbé feldolgozottak, mint a cukor, illetve tartalmazhatnak ásványi anyagokat, vitaminokat és antioxidánsokat is. Emellett a glikémiás indexük is alacsonyabb, mint a finomított cukornak, így a vércukorszint-emelkedésünk kevésbé lesz kiugró, ha ezeket fogyasztjuk.

Mi a helyzet a kalóriatartalommal?

Fontos kitérni arra, hogy ezek az egészségesebb cukoralternatívák alapvetően kalóriadúsabbak lehetnek, mint a finomított cukor. Például: egy evőkanál méz vagy agavé 63 kalória, egy evőkanál juharszirup 52 kalória, míg egy evőkanál finomított cukor 43 kalória. Tehát ezeket is mértékkel fogyasszuk, de ne feledjük, hogy milyen egészségügyi előnyökkel járnak a finomított cukorhoz képest.

Mesterséges édesítőszerek: igen vagy nem?

A mesterséges édesítőszerek sokak kedvencei, de évek óta aggodalomra adnak okot, mivel a fogyasztásukat különböző egészségügyi problémákkal kapcsolják össze. Egyes tanulmányok azt találták, hogy fogyasztásuk növelheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Így például az olyan mesterséges szerek, mint a stevia vagy az aszpartám, közel sem biztos, hogy jobb választásnak bizonyulnak, mint a „sima” cukor.

Forrásunk volt.


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Hirdetés

Támogatott tartalom

Iránytű a szakmaválasztásban a XVII. Szakma Sztár Fesztivál idén áprilisban

Közel hatvan szakmában kétszáz diák méri össze tudását a XVII. Szakma Sztár Fesztiválon április 24-26. között Budapesten, a további programok között pedig kiemelt figyelmet kap az interaktivitás és a testközelből megtapasztalható élmények. A Szakma Sztár Fesztivál egyaránt segíti a fiatalokat és a szülőket megismertetni a szakmákkal, és eligazodni az általuk nyújtott több száz lehetőség között. A jelige: „Szakmát a kézbe!”

Hirdetés

Támogatott tartalom

A Budafoki élesztővel húsvétkor is élmény a sütés

Mi jut eszünkbe, ha a Budafoki élesztőre gondolunk? Generációk óta a magyar háztartások elengedhetetlen kelléke! Használatával sütéskor különleges lehetőségek sora nyílik meg előttünk. Ám mindenki számára talán a legszebb, semmihez sem hasonlítható élmény, amikor a vele készült friss kalács illata betölti otthonunkat, azonnal meghitt hangulatot teremtve a közelgő húsvét idején is. Nekünk ezek az első gondolataink a Budafoki élesztő kapcsán, amelynek neve az idő előrehaladtával összefonódott a magyar konyhával.

Címlapról ajánljuk

További cikkek