13 kicsit különlegesebb karfiolétel

Levesbe, rántva, rakva mindenki ismeri a karfiolt. De érdemes tovább is gondolni, hátha új módon elkészítve az is megszereti, aki eddig rá sem tudott nézni!

Ha szereted a karfiolt, akkor azért, ha eddig nem szeretted vagy egy családtagod nem hajlandó elfogyasztani, akkor pedig azért érdemes átfutnod az alábbi receptgyűjteményt. Ezt a bárhol beszerezhető, megosztó zöldséget sokan nem szeretik jellegzetes, bár nem erőteljes íze miatt.

Pedig érdemes lenne rendszeresen szerepeltetni az étrendben, hiszen egy nagyon alacsony (mindössze 25 kcal/100 g) kalória- és szénhidráttartalmú (5 g/100 g) kedvező árú zöldség a karfiol, amelynek tisztítása és elkészítése sem igényel különösebb ördöngösséget.

A hagyományos felhasználási módokon - pl. zöldségleves, rántott-, rakott zöldség - kívül azonban jóval több van a karfiolban. Tökéletes alapanyaga lehet élelmi rostokban gazdag salátáknak és köreteknek, sőt, ahogy a lenti listában látható receptek is mutatják, akár tésztaalapként is felhasználhatjuk őket, ami szénhidrátdiétában abszolút főnyeremény. Készíthetünk a felhasználásával szendvicset és alacsony energiatartalmú rágcsálnivalókat tízóraira, uzsonnára vagy akár az esti tévénézéshez is!

Olvastad már?

7 tuti étel/ital, ami segít koncentrálni

  1. 1.

    Lisztmentes pizza

  2. 2.

    Karfiol popcorn

  3. 3.

    Karfiollepénykék

  4. 4.

    Tésztamentes karfiol-quiche

  5. 5.

    Karfiolos tekercs

  6. 6.

    Szinte szénhidrátmentes karfiolos pogácsa

  7. 7.

    Karfiolrizs

  8. 8.

    Karfiolpüré Red Berry konyhájából

  9. 9.

    Ropogós diétás magos kréker

  10. 10.

    Grillezett sajtos karfiolkenyér

  11. 11.

    Fűszeres sült karfiol

  12. 12.

    Mustáros karfiolsaláta

  13. 13.

    Paleo karfiol pizza

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek