Kabakosok, a nagy méregtelenítők

Magas víz-, de alacsony kalóriatartalmú növények a kabakosok. Ha elsőre így nem ugrana be, eláruljuk, az uborka, sárga- és görögdinnye, spárgatök és cukkini tartoznak ide, a fogyókúra kedvelt alapanyagai közé.

Kabakosokkal a szép bőrért

Az uborka, sárga- és görögdinnye, valamint a spárgatök, cukkini és az ősszel piacra kerülő sütőtök nagy kanállal való fogyasztását nyáron nagyon ajánlom mindazoknak, akiknek fontos az egészségük és a bőrükre és az alakjukra is igényesek. Szerintem ezek a növények mind a külső, mind a belső szépségápolás alapnövényei.

Hogy miért?

Nagyon magas a víz- és ballasztanyag-tartalmuk. Az uborkából, valamint a dinnyékből készített italok kiváló, ásványi anyagban gazdag szomjoltók, átmossák a vesét, vizelethajtók. Lázas betegségek és a változókori hőhullámok idején kellemesen hűtenek. A kabakos növények bázikus tulajdonságúak, ezért a szervezet sav–bázis háztartását is normalizálják. Miközben salaktalanítják az emésztőszerveket, egyben a székrekedés ellen is hatnak. Hozzájárulnak a normális bélflóra megtartásához. A túlsúllyal küzdő, fogyni vágyók számára is ideális növények: zsírt szinte alig tartalmaznak, vagyis alapvetően kalóriaszegények, laktatóak, ezért a koplalás kínzó érzését sem kell átélni.

Együk vagy igyuk?

Az uborkát, a görög- és sárgadinnyét a legjobb, ha nyersen, ital vagy saláta formájában fogyasztjuk. A fiatal cukkiniből vékony szeleteket tehetünk a salátába vagy felszolgálhatjuk köretként friss fűszerekkel (pl. bazsalikommal, borsikafűvel), foghagymával, enyhén pirított hagymával ízesítve.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Ez az 5 dolog kell a legfinomabb bundás kenyérhez

Készüljön reggelire vagy vacsorára, esetleg hétvégi dekadenciával ebédre, a bundás kenyérnek van néhány kritikus követelménye, amit nem érdemes elhibázni. Elő a tojással és a serpenyővel, süssük meg álmaink kenyerét!