Ízületi fájdalmak változókorban – na de mi segíthet?

Sajnos nem "csak" alvászavarokkal és hőhullámokkal jelentkezik a változókor.

Gyakran előfordul, hogy a nők a menopauza idején különféle fájdalmakkal is küzdenek: egyszer csak úgy tűnik, hogy a mozgás gondot okoz, a hétköznapi tevékenységek is fájdalommal járnak. Ezért többnyire ízületi problémák a felelősek, melyek összefüggésben vannak a hormonális változásokkal. Ez jelentősen ronthatja a középkorú nők életminőségét, mivel minden második nő előbb-utóbb érintetté válik.

Az a fránya ösztrogén

Sajnos szinte bármelyik ízülettel baj lehet, a nők pedig gyakran egyszerűen a korukat teszik felelőssé érte, és eszükbe sem jut, hogy hormonális változások is állhatnak a háttérben. Valójában az ösztrogén hiánya okozza azokat a folyamatokat, melyek elindítják az ízületek kopását, mert az ösztrogén fontos szerepet játszik abban, hogy mennyi vizet képes a testünk tárolni. Ennek mennyiségétől függ, hogy mennyi nedvesség található az ízületi tokokban. Ha nem áll elég nedvesség rendelkezésre, a teljes ízület sérülékenyebbé válik, és hamarabb elkezd kopni.

Az immunsejteknek is szüksége van az ösztrogénekre, hogy az ízületeket védjék a gyulladásoktól, de még a fájdalomérzékelést is negatívan befolyásolja az ösztrogénhiány: az ösztrogénszinttel együtt a szerotonin szintje is csökken, ettől pedig felerősödik a fájdalomérzet. Ezt az összefüggést gyakran nem ismerik fel az orvosok, így a betegnek maguknak érdemes ezt megfigyelni.

Ha a változókorban jelenik meg az ízületi fájdalom, érdemes lehet esetleg egy három hónapos hormonpótló kúrát kipróbálni, melyet a nőgyógyász alakít ki, és ha ettől megszűnik a fájdalom, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a panasz hormonális eredetű volt. Ezek a hormonkészítmények viszont növelik a trombózis és az agyvérzés, de még a mellrák kockázatát is, így ezt mérlegre kell tenni az esetleges fájdalom elviselésével szemben. A kockázat úgy csökkenthető, hogy a hormonokat tapasz, és nem tabletta formájában kapják a betegek.

Mozgás!

Természetes gyógymódokkal is lehet próbálkozni, mint példáulakupunktúrávalvagymasszázzsal. Utóbbihoz arozmaring-és a borsmentaolajat ajánlják. Azöld leveles zöldségek, valamint a halolajkapszulák is segítenek az ízületi gyulladásoknál. Emellett az a legfontosabb, hogy a nők (is) mozogjanak:ha az izmok erősek, a mozgás szabályosabb lesz, így kevésbé terheli az ízületeket.

Ezeket láttad?

Ezeket olvastad már?

via

Címlapról ajánljuk

További cikkek

8 krumplis ragu, ami nyáron sem terheli a gyomrot

A burgonya elsősorban úgy él a fejünkben, mint egy szénhidrátdús, elnehezítve laktató alapanyag, pedig belőle is főzhetünk olyan ragukat, egytálételeket, amelyek könnyedebbek. Például az alábbi krumplis ragukat.