7 dolog, amire muszáj figyelned, ha tartósan akarsz fogyni

Tegyél meg mindent annak érdekében, hogy fogyásod tartós eredményekkel járjon! Ehhez az alábbiakat érdemes megfogadnod.

Benne vagyunk már jócskán a januárban, biztos sokan vagytok, aki elkezdtetek egy ilyen-olyan diétát az év elejével. Annak érdekében azonban, hogy a rövid távon elért eredmények valódi, tartós eredményekké alakuljanak, az alábbiakat érdemes megfogadni:

  1. Közhely - de ne fogyókúrázz, hanem válts életmódot! Nyilvánvaló, hogy egy kéthetes, 90 napos diéta - ha egyébként nem változtatsz a szokásaidon csak valami furcsa szabályhalmazt követsz - nem fog hosszú távú eredményekkel járni. Letelik a két hét, a 90 nap - és semmi útmutatásod nincs arra, hogy hogyan tovább. Minél szélsőségesebbek voltak a megszorítások, tiltólisták, annál hamarabb fogsz visszatérni a régi, a túlsúlyod kialakulásához vezető étkezéshez. Ennek megfelelően pedig a kilók is visszakúsznak majd - megállíthatatlanul.
  2. Ha a fenti tanácsot megfogadod, akkor máris új dimenzióba kerül a fogyás kérdése. Hiszen innentől kezdve nem kell rohanni sehova, nem kell két hét alatt 10 kilótól megszabadulni (egyébként nem is lehet). Első körben ne a mérleg nyelvére fókuszálj, hanem tedd egészségessé, kiegyensúlyozottá az étrended, tanuld meg a napi energiabeviteli ajánlásodnak megfelelő adagnagyságokat - és utána kezdhetsz el foglalkozni azzal, hogy fogynak-e a kilók.
  3. Ha kiegyensúlyozottan, az egészséged megőrzése mellett szeretnél, tartósan lefogyni, akkor kérd dietetikus segítségét! A dietetikusok fognak tudni olyan étrendi javaslatokat tenni számodra, amelyek figyelembe veszik az életkörülményeidet, az aktuális egészségi állapotodat, az ízlésedet - azaz nem egyensémákat, hanem személyre szabott tanácsokat kapsz - így könnyebb lesz hosszú távon tartani magad hozzájuk.
  4. Keress időt a mozgásra! Ha eddig nulla órát sportoltál/hét, akkor ne most akarj heti öt intenzív edzést csinálni. Először keress egy órát, aztán kétszer egyet - és így tovább. Klassz, ha aktív életet élsz amúgy is, de sajnos a kutyasétáltatástól, napi kétemeletnyi lépcsőzéstől nem fogsz fogyni. A megfelelő testmozgáshoz kérd edző segítségét, ne vágj bele önfejűen!
  5. Reális, kis célokat tűzz ki magad elé! Nem baj, ha eldöntöd, hogy egy év múlva ilyenkor 20 kg-val kevesebb leszel - de ne ez legyen A célod. Állíts fel magadnak jól mérhető, kis léptékű részcélokat: pl. április elejére lefogysz 5 kg-t. Ehhez az első héten beállítod a napi energiamennyiséget, gyakorlod a méregetést (pl. applikációval). A második héten felkeresel egy edzőt, és elkezdtek egyeztetni az edzéstervről. A harmadik hétre felviszed a napi folyadékbeviteled min. 2 l-re. És így tovább. Ezt a célsort jegyezd fel magadnak, adj hozzájuk határidőt, és kövesd fegyelemmel.
  6. Ne hasonlítgasd magad másokhoz! Nem vagyunk ugyanolyanok, a hasonlítgatás nem vezet sehova. Önmagadhoz képest fejlődj, hidd el, arra is nagyon büszke lehetsz!
  7. Rakj rendet máshol is! Az életmódunk nem csak az étkezésünkből áll, figyeljünk oda a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenésre is. Ha jellemzően káoszban élünk - nem lesz az étrendünk sem rendezett.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!

Ezeket olvastad már?

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

11 egyszerű, BURGONYÁS étel – ebédötletek, ha ihlet nélkül maradtál

Krumpliimádatunk a sírig tart, ez már biztos, és ne hidd, hogy néha-néha nem fér bele akár egy fogyókúrás étrendbe is. Attól függ, hogy készíted el - olaj helyett süsd sütőben, tejföl helyett rakj rá fűszereket, joghurtot, és egyél hozzá mindig friss zöldséget is! Mutatunk pár változatot burgonyára, van köztük egészségesebb és bűnösebb típus is...