Íme a diéta, amit bevethetsz magas koleszterinszint ellen

A tudomány szerint messze ez az étrend vezet, ha szeretnéd megóvni a szíved és a keringési rendszered egészségét – még kalóriaszámolgatásra és méricskélésre sincs szükség hozzá.

Az, hogy egy étrend mennyire egészséges, rengeteg mindenen múlik – többek között azon is, hogy mi a célunk vele. A Journal of the American College of Nutrition tudományos folyóiratban megjelent tanulmány azt kutatta, hogy vajon a vegán diéta vagy a mediterrán diéta az, amely a szív egészségének a legjobb, vagyis amelyik a leghatásosabb magas koleszterinszint ellen. Mindkét étrend nagyon egészséges, de túl magas koleszterinszint megoldására az alacsony zsírtartalmú vegán diéta a legmegfelelőbb – derült ki a kutatásból.

A vegán étrend vezet, ha szeretnéd megóvni a szíved és a keringési rendszered egészségét

A kutatók szerint ez egy többtényezős dolog – egyrészt a vegán diétával könnyű egy egészséges súlyt tartani, másrészt alacsony a zsírtartalma, ami a koleszterinszint kordában tartása miatt nagyon fontos. A magas koleszterin ugyanis hajlamosít a szív- és érrendszeri betegségekre.

A szakértők kiderítették, hogy az alacsony zsírtartalmú vegán diéta csökkenti a vérben az úgynevezett LDL, vagyis rossz koleszterin szintjét, valamint javítja az inzulinérzékenységet, és több felesleges kiló leadásához vezet, mint a vele összehasonlított mediterrán diéta. Pedig egyébként utóbbi is elsősorban a friss idényzöldségekre és gyümölcsökre épít, amelyekből érdemes minden étkezéskor fogyasztani. A telítetlen zsírsavak és a fehérjebevitel szintén szerves része az étrendnek. A vegán diéta azonban még így is lekörözte a mediterránt, ha a koleszterinszint javításáról volt szó. Érdemes azonban megjegyezni, hogy mindkét étrend pozitív változásokat hozott, csak nem egyenes arányban.

A kutatásban résztvevőknek egyébként nem kellett kalóriákat számolgatniuk, sem mérniük az ételeiket – előfordulhat, hogy éppen ezért többet fogyasztottak például a mediterrán diétánál, ami a kalóriadús egészséges zsírokra épül. Érdekes, hogy a kutatásban a résztvevők a mediterrán étrendnél nagyon kicsi súlyveszteséget tapasztaltak csupán.

A vegán étrend egyébként nemcsak a szervezetnek, de a bolygónak is jót tesz – ha nem szeretnél teljesen húsmentesre átállni, akkor csak törekedj arra, hogy egy alacsony zsírtartalmú, gyümölcsökben és zöldségekben gazdag étrendet kövess.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg a legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon vagy a YouTube-on!


További diétákról szóló cikkeket itt olvashatsz:

Forrásunk volt.

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Balatoni bowl

A Balaton sokunknak egyet jelent a nyárral, ennek pedig elmaradhatatlan eleme a sült hekk, a kovászos uborka, a főtt kukorica és a jól behűtött görög dinnye. Farkas Ricsi, a Penny séfje, ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Tuja helyett ilyen cserjét ültess a kertedbe: kertészek is ajánlják...

A tuja az egyik legnépszerűbb kerti növény. Nem véletlen, hiszen szép sudár termete a kiváncsiskodók szeme elől is eltakarja a kertet, miközben megjelenése sem utolsó. Igen ám, de az utóbbi évek szárazsága és forrósága sorra kikezdi a kerti tujákat, így az elszáradó, barnuló ágak jelensége egyre gyakoribbá vált. Ha hasonló megjelenésű, de a szárazságot jobban tűrő növényt szeretnél, akkor olvass tovább!

Top Receptek

Krémes, mézes-mustáros csirkemell

Krémes, mézes-mustáros csirke: lágy, szájban omlós csirkemell és selymes mézes-mustáros szósz, egy igazi, megunhatatlan klasszikus. Gyorsan és egyszerűen elkészíthető, így remek a ...