Cukormentes barackságok

Itt a nyár utolsó előtti hétvégéje, kényeztessük még magunkat egy kicsit a szezon ajándékaival! Na persze mindezt hozzáadott cukor nélkül!

Gyermekkoromban sokáig az őszibarack volt az egyik kedvenc gyümölcsöm, lekvárból pedig évekig nem ettem mást meg, csak anyukám sárgabaracklekvárját. Ma már mindennapos a kopaszbőrű nektarin (bár engem sosem zavart a kissé szőrös héj), válogathatunk a fehér- vagy napsárga húsú őszibarackok közül, sőt, egyre több helyen kóstolhatjuk meg a furán kinéző lapos testvérüket is. A sárgabarack is csodás minden formában - nyersen, salátába, akár mártásként, chutney-ként is, na és persze a lekvárokról se felejtkezzünk el.

Mint a magas víztartalmú gyümölcsök esetében általában igaz, a barackok energiatartalma is alacsony (40-50 kcal/ 10 dkg). Ugyanakkor jellemző tápanyaguk a szénhidrát, ráadásul ez gyorsan felszívódó cukor formájában található meg bennük, ezért cukorbetegséggel vagy túlsúllyal élők számolják a szénhidrátok grammjait, és a friss gyümölcsöket lehetőleg a cukortartalom felszívódását lassító más étellel együtt fogyasszák - pl. magas rosttartalmú keksszel, kenyérfélével, sajttal, sonkával.

Összegyűjtöttem nektek most 10 db hozzáadott cukor nélkül elkészíthető barackos receptet! Próbáljátok ki őket, mielőtt eltűnnek a zöldségesek polcairól!

  1. 1.

    Őszibarack krémleves Kif Lee konyhájából

  2. 2.

    Cukormentes sárgabarackos pite

  3. 3.

    Zöldcitromos barack lassi

  4. 4.

    Joghurttorta 1 éveseknek

  5. 5.

    Sült sárgabarack

  6. 6.

    Gyümölcsös túrókrém

  7. 7.

    Hideg fűszeres gyümölcskrémleves -főzés nélkül

  8. 8.

    Citrusos-őszibarackos zabpite

  9. 9.

    Gyümölcsös-kekszes kehely

  10. 10.

    Vaníliás őszibarack fagyikehely diós szósszal

Hozzászólások

Artemisz

"Mint a magas víztartalmú gyümölcsök esetében általában igaz, a barackok energiatartalma is alacsony (40-50 kcal/ 10 dkg). Ugyanakkor jellemz? tápanyaguk a szénhidrát, ráadásul ez gyorsan felszívódó cukor formájában található meg bennük, ezért cukorbetegséggel vagy túlsúllyal él?k számolják a szénhidrátok grammjait, és a friss gyümölcsöket lehet?leg a cukortartalom felszívódását lassító más étellel együtt fogyasszák ? pl. magas rosttartalmú keksszel, kenyérfélével, sajttal, sonkával." Atyaég... Túlsúllyal rendelkez?knek (vagy bárkinek) azt javasolni, hogy a natúr gyümölcs természetes (ami nem káros, mint a mesterséges cukor) cukortartalmának felszívódását lassítsuk "magas rosttartalmú" keksszel, kenyérrel... Kedves Judit, ezt a sok sületlenséget hol tanítják, egy gyorstalpaló tanfolyamon, vagy a dietetikai tanszéken? A keksz, kenyér a szervezet számára értéktelen, feldolgozhatatlan üres szénhidrát, ami inzulinreakciót okoz... A rosttartalom nélküli pékáru, mint színtiszta értéktelen szénhidrát fogja lassítani a magas rosttartalmú, természetes élelmiszer (gyümölcs) természetes cukortartalmának felszívódását? Nem a gyümölcs -összességében minimális- természetes cukortartalmától kell félni, hanem attól a tömény szénhidráttól (pékáru), ami a szervezet számára értéktelen, feldolgozhatatlan (tulajdonképpen mérget jelent?), tehát elhízást, betegséget okoz! Ha mindenki csak természetes szénhidrátot tartalmazó, feldolgozatlan élelmiszert fogyasztana (pl. barackot kenyér nélkül :) ), a világon ismeretlen lenne az elhízás és cukorbetegség.

Panter13

Artemisz- 1 like-

Címlapról ajánljuk

További cikkek

6 étel, amit soha ne egyél meg nyersen

Vannak olyan ételek, amelyeket inkább nyersen kéne fogyasztanunk, hogy a bennük lévő tápanyagok ne illanjanak el főzés közben (ilyen a brokkoli vagy a fokhagyma), azonban akadnak olyan ételek is, amelyeket pont, hogy csak hőkezelés után szabad megennünk. Mutatjuk, melyek ezek!